نکاتی درباره عایق پاششی پلی یورتان

پلی یورتان به عنوان بهترین عایق سقف شیروانی به کار می رود. به دلیل خصوصیات فراوانی که این عایق دارد برای عایق سقف شیروانی مناسب است. قیمت فوم پلی یورتان به عاملهای مختلفی بستگی دارد ، به عنوان مثال می توان گفت برای اجرای یک پروژه عایق کاری پلی اورتان باید ارزیابی کنیم که آن پروژه چقدر مواد عایق کاری احتیاج دارد. از طرفی از پلی یورتان به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز استفاده می شود. موارد به کار گیری این نوع عایق ها پاششی در دیوارها و سقفها و سوله ها و بام ها و درزها و منافذ باز و سایر قسمت های ساختمان و همچنین به منظور محفوظ ماندن سرما در فصول سرد و گرما در فصول گرم به کار گرفته می شود. پروژه های عایق حرارتی پلی یورتان پاششی هیچ درز یا شکافی نخواهند داشت و این باعث می شود که یک عایق موثر هوا برای از بین بردن نشت گرما یا سرما و به حداقل رساندن پل حرارتی داشته باشیم.

 

عایق پاششی پلی یورتان

استفاده از این عایق سبب می شود تا از هدر رفت بیشتر از 70 درصد سرما و حرارت جلوگیری شود. از فوم پاششی پلی یورتان به عنوان درزگیر برای پر کردن درزها و شکاف ها استفاده می کنند. همچنین پلی یورتان به عنوان عایق نما ساختمان در نمای خشک نیز مورد استفاده است. عایق پلی یورتان از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است. پلی یورتان فومی حجیم تشکیل میدهد و عایقی سفت را به وجود میاورد.

اجرای عایق فوم پلی یورتان پاششی بصورتی است که حفره های هوا در آن بوجود می ­آید که علاوه بر پایین آوردن وزن عایق به عنوان یک مانع قوی برای انتقال صوت عمل می کنند. کاربرد و موارد به کارگیری آن نخستین بار در ارتش و نیروهای مسلح و در هواپیما بود و سپس در سال 1980 به عنوان عایق در پروژه های بهینه سازی تاسیسات ساختمانی به کار گرفته شد. شرکت نبوغ بهینه گستر شرکت تخصصی ارائه خدمات انواع عایق های حرارتی، صوتی و رطوبتی از قبیل فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته عایق حرارتی، فوم تزریقی پلی یورتان، فوم پاششی پلی یورتان سلول باز عایق صوتی، انواع ساندویچ پانل، عایق الاستومری می باشد.

عایق پلی یورتان پاششی

لازم به ذکر است از عایق پلی یورتان در پوشش های ضد حریق استفاده می شود. پلی یورتانهای آروماتیک بر پایه MDI برای پوشش دهی کف زیاد بکار میروند، چرا که MDI ایزوسیاناتی نسبتاً ارزان است. به همین دلیل است که به عنوان عایق سقف شیروانی در شمال کشور مناسب است. عایق سقف شیروانی از جنس پلی یورتان با قیمت مناسبی انجام می گیرد. با توجه به خصوصیاتی که برشمردیم می توان این گونه نتیجه گرفت که فوم پاششی پلی یورتان بهترین عایق سقف شیروانی است. عایق پلی یورتان صوتی یک عایق اکوستیک مناسب است که از جابجایی داد و فریاد به داخل ساختمان جلوگیری می کند. این نوع فوم یک مانع بسیار خوب برای هوا است اما هیچ نوع عایق ضد آب ارائه نمی دهد؛ و به این دلیل است که برای کاربرد در فضای باز توصیه نمی شود.

با توجه به نوسانات بسیار بازار های داخلی در زمینه خرید و فروش عایق های پلی اورتان قیمت دقیق و لیست قیمت مشخصی در زمینه فوم پلی یورتان نمی توان ارائه نمود.

 

 برای کجا از عایق پاششی استفاده می شود

عایق پاششی اگر در سطح خارجی دیوار پاشش شود ، نه تنها یک بستر محافظ در برابر هوا ارائه می دهد ، بلکه بسیاری از امکانات خلاقانه معماری از جمله بافت و نمای زیباتر که باعث افزایش ارزش و زیبایی خانه می شود معرفی میکند. این مواد مخلوط شده از مسیر یک سری حفره به محیط و مکانهای انتخابی ساختمان تزریق می گردد. عایق های پاششی نوعی عایق ساختمان سازی و تاسیساتی می باشد که در زمینه بهینه سازی بسیار استفاده می شود. و جالب تر این که مقاومت ساختمان ها در مقابل حوادث چند برابر شده و مهم تر این که استقامت ساختمان در برابر آلودگی های صوتی و حدر رفت انرژی خیلی بیشتر شده است. در صورتی که شخص به صورت مستقیم در معرض آلودگی صوتی و صداهای بسیار بلند قرار گیرد ، اختلالات شنوایی و کم شنوایی بوجود می آید.

فومهای پاششی پلی اورتان و یا به عبارت دیگر عایق پاششی پلی یورتان متداول ترین نوع از اسپری فوم عایق در اواسط قرن 20 به وجود آمد. فوم پلی یورتان پاششی از دیگر عایق های پاششی با دوام تر است و در مصرف فایبرگلاس و دیگر مواد صرفه جویی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *