چرا عایق پلی یورتان پاششی؟

پوشش های پلی یوره در پوشش دهی خطوط لوله های انتقال نفت کاربرد دارند و مقدار جریان کاتدی مورد نیاز در حفاظت کاتدی را کم میکنند. عایق صوتی پلی یورتان از موادی ساخته می شود که می توانند ارتعاشات صوت را جذب کنند و مانع انتقال آن شوند. فوم پلی یورتان سلول بسته عایق رطوبت نیست و آب را جذب می کند ولی حدود 30% عایق حرارت است و به عنوان عایق صوتی استفاده می شود. لازم به ذکر است که با بکارگیری فوم پاششی پلی یورتان تا 70% از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.

عایق حرارتی پلی یورتان پاششی نوع پرکاربردی از خانواده پلی یورتان است که می تواند از ورود هوا، رطوبت و صدا جلوگیری نماید. پلی یورتان از واکنش هیدروکسیل (پلی یول) ، ایزوسیانات ، گازهای مجاز، افزودنی های مجاز مواد ضد آتش به وجود می آید. اصلی ترین ویزگی این محصول، پاششی بودن آن است که نه تنها دسترسی به نقاط دور از دسترس را آسان می سازد، بلکه پس از پاشش و پف کردن به شکل سازه در آمده و هیچگونه حفره یا منفذی باقی نمی گذارد.

قابل ذکر میباشد که در راستای سرویس ها رسانی و فروش اشکال مختلف عایق های پاششی شرکت نبوغ بهینه گستر سعی دارد ، که شایسته ترین عایق با مطلوب ترین قیمت را برای خرید شما مشتریان در سراسر نقاط ایران آماده کند.

 

چرا  عایق پلی یورتان پاششی

فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته یا سلول باز به طور مستقیم به سطح می چسبد ، چه سطح بیرونی و چه سطح درونی دیوارهای سازه. دانسیته عایق پلی یورتان می تواند در طیف وسیعی تنظیم شود. عایق پلی یورتان پاششی در واقع یک نوع PU یا پلاستیکی است که از ترکیب ایزوسیانات و هیدروکسیل ها در حضور کاتالیزور ها و مواد افزودنی مناسب بدست میاید.

اجرای فوم پاششی پلی یورتان توسط نیروی متخصص صورت می گیرد که در حین پاشش، دو ماده شیمیای مایع پلی یول و ایزوسیانات با هم ترکیب شده و بر روی دیوار به سرعت منبسط و خشک می شود. ایزوسیانات و پلی ال پس از ترکیب ، به واسطه عامل پف زا (Blowing Agent) موجود در پلی ال به میزان مناسب و دلخواه پف کرده و روی سطوح مختلف تشکیل فوم می دهد.

اساسا مسئله اصلی این است که به هنگام نصب ، از عایق های پیش ساخته و پانلی در تقابل با یکدیگر و زوایای سقف ، دیوار و کف درز و شکاف بسیاری به جا می ماند و همین شکاف ها باعث عدم یکپارچگی و در نتیجه بروز پل حرارتی و صوتی می شود.

عدم جذب در محیط زیست، و چرخه بازیافت ۴۰۰ ساله از معایب انواع پلی یورتان است.

مشکل عایق تخته ای ایجاد فاصله بین این تخته ها و عدم امکان پوشش همه منافذ است. فوم پلی یورتان پاششی که در اصطلاح صنعتی فوم اسپری پلی یورتان (SPF) نامیده می شود، همانند سایر فوم های پلی یورتان سخت از دو جز پلی ال و ایزوسیانات تشکیل گردیده است.

یکی از اجزای تشکیل دهنده پلی یول در این نوع از مواد اولیه پلی یورتان، عامل پف زا که یکی از انواع گازهای کلرو فلروکربن (CFC) مانند گاز ۱۴۱B می باشد.

این گاز با تبخیر در اثر گرمای حاصل از واکنش پلی ال و ایزوسیانات، حباب های سلول بسته ای را در درون پلی یورتان پاششی در حال تشکیل ایجاد می کند که زیربنای خواص این نوع از فوم ها به عنوان عایق حرارتی می باشد. برای پایان دادن به فرایند، وزنی از بالا اعمال میشود تا رزین اضافی و هوای محبوس را فشار دهد و خارج کند. پلی یورتان پاششی متشکل از دو نوع مایع است که در تفنگ مخلوط سازی دستگاه مربوطه، تحت فشار و حرارت با هم ادغام شده است و حجم آن پس از چند ثانیه سریعاً به میزان 20 تا 30 برابر افزایش می یابد و به شکل فوم فشرده، منسجم و یکپارچه به ضخامت دلخواه (وابسته به میزان ماده پلی یورتان پاشیده شده) در می آید.

برای تولید بلوک های پلی یورتان فوم را درون قالب های مخصوص می ریزند و بعد از سفت شدن بلوک ها بریده میشوند.

عایق لوله ای و نیم لوله: در صورتی که برای لوله ها نیاز به عایق کاری دارید، این نوع عایق قطعاً بهترین گزینه برای استفاده است.

امروزه کاربردهای روزافزون پلی یورتان محبوبیت ان را دو چندان کرده. آنگاه بعداز مشورت کردن و ارائه قیمت از سمت ما برای شما پیش فاکتور خرید عایق پلی یورتان فرستاده می شود.

این که شما می توانید عایق رطوبتی پاششی را از طریق دستگاه اسپری اعمال کنید یک رویکرد جدید می باشد. جالب است بدانید این محصول نه تنها در برابر آب و رطوبت نفوذ ناپذیر است، بلکه قابلیت تحمل دمای 50 تا 110 درجه سانتی گراد را نیز دارد. این محصول بر پایه رزین های پلیمری و دانه های میکرونی متخلخل و با استفاده از ترکیبات نانو جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان تولید می شود. به طور عمده این ماده در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع داروسازی و غذایی در عایق کاری لوله ها و مخازن و همچنین در صنایع ساختمانی، در تولید پانل های دیوار و سقف های فلزی جهت جلوگیری از تبادل حرارت مورد استفاده قرار می گیرد. فوم بلوکی برای عایق دیوار ها و مخازن بسیار بزرگ مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *