نحوه بازیابی فوم عایق پاششی

عایق پلی یورتان پاششی سلول بسته میتواند بهعنوان عایق رطوبتی و عایق حرارتی به کار گرفته شود و عایق پلی یورتان پاششی سلول باز میتواند به عنوان عایق صوتی به کار گرفته شود که عایق پلی یورتان سلول باز و سلول بسته شامل مواد پلی یورتان و ایزوسیانات یا همان چسب است که به هنگام اسپری با هم مخلوط میشوند و فوم عایق پاششی پلی یورتان را به وجود میآورند.

همین امر سبب شده در بسیاری از ساختمانها این محصول به عنوان عایق حرارتی و صوتی مورداستفاده قرار بگیرد. فوم پاششی پلی یورتان یک محصول عایق حرارتی و صوتی و کاملاً سازگار بر پایه پلی یورتان است که با اسپری شدن روی سطح کار به وسیله دستگاههای مخصوص ری اکتور با دمای 60 درجه و با فشار 100 بار در ساختمان سازی مورداستفاده قرار میگیرد. انواع دیگر از به کارگیری این عایقهای پاششی در سوله ها، بامها، درزها، دیوارها و سقف ها و منافذ باز، رایزرها و سایر قسمت ساختمانهاست و به منظور محفوظ ماندن از سرما در فصل سرد و گرما در فصل گرم به کار میروند.

عایقهای پاششی نوعی از عایق های حرارتی، برودتی، رطوبتی و صوتی هستند که در زمینه بهینه سازی استفاده میشوند. عایق پاششی پلی یورتان حرارتی باوجوداینکه در دورترین نقاط توجه قرار دارند؛ اما مهم ترین اصل برای مدیریت ساختمان در بهینه سازی انرژی به حساب میآید.

 

 

چالش ارزی تولیدکنندگان پلی یورتان

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران گفت: در حال حاضر کارخانه های ما با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۶۰ درصدفعالیت می‌کنند و این در شرایطی است که واردات محصولات مشابه ساخت داخل در صنعت پلی یورتان، انجام می شود. … [Source: zoomg]

این دو پارامتر یکی مواد مصرفی عایق پاششی پلی یورتان و دومی هزینه و دستمزد اجرای آن است. در حقیقت اجرای فوم پاششی پلی یورتان در پی بروز خطا در نصب عایق های پبش ساخته ابداع گردید. سرعت واکنش میان پلی ال و ایزوسیانات در فوم های اسپری پلی یورتان بسیار بالا می باشد به گونه ای که پس از پاشش مخلوط پلی ال و ایزوسیانات برروی سطح مورد نظر (حتی سطوح عمودی و سطوحی که در خلاف جهت جاذبه زمین نصب شده اند) واکنش تشکیل فوم پلی یورتان با سرعت بالایی آغاز شده (کمتر از ۲ ثانیه پس از پاشش واکنش فوم شدن آغاز و در کمتر ۲۰ ثانیه فوم پلی یورتان پاششی تشکیل گردیده و ساختار فوم شکل می گیرد) و فوم اسپری پلی یورتان با سرعت بالا و بدون شره مواد به پایین و با چسبندگی بالا به سطح تشکیل می گردد. پلیمر پلی اورتان کاملاً واکنش یافته از نظر شیمیایی بی اثر است.

عایق پاششی پلی یورتان

مواد شیمیایی داخل مخزن دستگاه از طریق یک لوله مواد را به سطح موردنظر شما در ساختمان پاشش میکند. با توجه به نوع پروژه هایی که از پلی یورتان به عنوان عایق حرارتی در آن ها استفاده می شود، دستگاه های پاشش فوم پلی یورتان در دو نوع هیدرولیک و پنوماتیک و به صورت قابل حمل طراحی و ساخته می شوند. باید توجه کرد که اجرای عایق فوم پلی یورتان پاششی صوتی یا همان سلول باز بهتر است قبل از اینکه نازک کاری آغاز شود انجام گیرد . قبل از اینکه بخواهیم در مورد مزیت های این عایق ها صحبت کنیم بهتر است نمونه پوشش هایی که از طریق اسپری اجرا می شوند را نام ببریم. قیمت عایق پلییورتان پاششی بسته به نوع آن متفاوت است؛ اما در هر نوعی که باشد هزینه ها شامل قیمت خود عایق، هزینه های اجرا و به کارگیری آن بعد از بازدید کارشناس میشود.

این عایق های حرارتی پلی یورتان پاششی نوعی پرکاربرد از خانواده پلی یورتانها هستند که می توانند از ورود صدا رطوبت و هوا جلوگیری نمایند. این نوع از عایقها به دلیل انعطاف پذیری بالا میتوانند هم در ساختمانهای نو و در حال ساخت و هم برای مقاوم سازی سازه های در حال بازسازی مورداستفاده قرار بگیرند.

 

عایق فوم پاششی برای صرفه جویی

پلی یورتان (PU) نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند یورتانی میباشند. در بحث قیمت عایق پلی یورتان پاششی به دلیل نوسانات بسیار در بازارهای داخلی و در زمینه خریدوفروش این محصول لیست قیمت مشخص و قیمتهای دقیق نمی توان ارائه کرد و قیمتهای درج شده در سایتها ثابت و مشخص نیستند و به علت نوسان بسیار زیاد ارز در کشور ما دچار تغییرات بسیار زیادی میشود؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت عایق پلییورتان پاششی بهتر است که جهت استعلام قیمت با شرکتها و متخصصان در این زمینه تماس بگیرید. فوم پلی یورتان یک عایق دائمی است که دچار تغییر شکل و آسیب نمی شود و همچنان با گذشت زمان خواص خود را حفظ می کند. در این روش عایق به صورت پیش ساخته و در شکل های مختلف بلوک، شیت (تخته ای) و لوله ای قابل تولید است. عایق فوم پاششی پلی یورتان در دودسته عایق حرارتی و عایق صوتی تولید میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *