عایق پاششی کجا استفاده می شود؟

مواد عایق فوم پلی یورتان پاششی

مواد فوم پاششی یک نوع روش مناسب برای عایق کاری صوتی در ساختمانهای مسکونی و تجاری است. ایزوسیانات و پلی یول پس از ترکیب ، به واسطه عامل پف زا (Blowing Agent) موجود در پلی ال به میزان مناسب و دلخواه پف کرده و روی سطوح مختلف تشکیل فوم می دهد.

بر اساس شرایط مورد نیاز می توان فشار دستگاه پاشش فوم را کم و زیاد کرد. فشار فوم بستگی به فاصله اسپری از سطح مورد نظر دارد،

با استفاده از فوم پاششی پلی یورتان به عنوان عایق حرارتی در سقف و دیواره ها کیفیت زندگی و آسایش ساکنین بیشتر می شود

عایق پاششی پلی یورتان یکی از بهترین عایق های حرارتی و برودتی مورد استفاده می باشد. اگر سطح صاف باشد پرتی مواد پلی یورتان نخواهیم داشت ولی سطوحی که ناهموار باشند مثل دیوارهای بلوکی یا آجری که بندکشی نشده اند مقدار مصرف عایق پلی یورتان پاششی بیشتر می شود. فوم پاششی پلی یورتان در سقف ویلاها و دیوارهای ویلا و به عنوان عایق حرارت و صوت کاربرد بیشتری دارد. عایق پلی یورتان پاششی روشی سریع و آسان جهت افزایش راندمان و جلوگیری از اتلاف سوخت و انرژی می باشد .

 

عایق پلی یورتان پاششی و صرفه جویی

• با کاهش هزینه های سالانه و مستمر مانند هزینه های ناشی از تهویه ، پاکسازی و احیای عایق ، ترمیم فوم و جلوگیری از مرگ و میر پرندگان به میزان قابل توجهی در هزینه های انرژی صرفه جویی خواهد شد.

  • عدم جذب آب و رطوبت تنها یکی از مزایای عایق پلی یورتان می باشد.
  • فوم پلی یورتان  ماده ای بسیار تطبیق پذیر بوده که وزن سبک آن را با استحکام ذاتی ترکیب میکند تا یک روکش مقاوم آب و هوا را با انواع مختلف بافتهای سطحی فراهم کند.
  • سرعت عمل بسیار بالا ، یکنواختی سطح پاشیده شده و یکپارچگی و پوشش بیشتر سطوح ، جایگزین مناسبی برای ور ق های پلی یورتان است.
  • امروزه هزینه های بالای تولید ، انتقال و توزیع انرژی در سطح مصارف خانگی و صنعتی ، موجب گسترش روش ها و راهکارهای استفاده با راندمان بالا و جلوگیری از هدر رفت آن شده است.که قطعاً فوم پاششی بهترین آنهاست.
  • اگر چه دستیابی به راندمان های بالا در مصرف انرژی های گرمایشی و سرمایشی در سطوح مصرف خانگی و صنعتی مقدور و به صرفه اقتصادی نیست ، اما در سال های اخیر با نوآوری های صورت گرفته در تولید عایق های برودتی و حرارتی جدید ، پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در این مورد شاهد هستیم.

اجرای فوم عایق پلی یورتان پاششی

در دستگاههای پاششی میزان چگالی و فشار معمولاً قابلیت تنظیم داشته و برای اینکه عایق مورد نظر را انجام دهیم می توانیم چگالی آن را کمتر یا بیشتر کنیم نکته قابل توجه و مورد استقبال افراد سرعت بالا در درست شدن آن بوده و همچنین کیفیت و کارایی منحصر به فرد آن افراد مختلف را ترغیب به انجام این عایق کاری کرده است.

این ماده از به اشکال متنوع و گوناگون ساخته می شود که یکی از رایج ترین انواع پلی یورتان، عایق پلی یورتان پاششی و یا عایق حرارتی پلی یورتان پاششی می باشد.

• یک پارچگی عایق و در نتیجه بالا بردن ضریب عایق حرارتی – صوتی. دارای بالاترین ضریب مقاومت رسانایی گرمایی در میان سایرعایق هاست.

این فوم ها دارای خصوصیاتی نظیر، عایق صوتی، حرارتی، چسبندگی بالا، سبک، عدم جذب آب، سرعت اجرای پاششی، حفظ خواص فیزیکی و شیمیایی با گذشت زمان، و به نوعی در عایق حرارتی سقف ها،دیوارها، زیر زمین و اتاق های زیر شیروانی ، لوله ها و مخازن ، تجهیزات سردخانه ای، کولر، فریزرهای صنعتی، واگن های قطار، کشتی ها و شناورها، مرغداری ها و گلخانه ها کاربرد دارند. ایجاد راندمان در مصرف انرژی در حوزه مصارف گرمایشی و سرمایشی با بکاربردن انواع عایق های حرارتی و برودتی میسر گردیده است.

بی گمان مصارف گرمایشی و سرمایشی از انرژی یکی از بیشترین موارد کاربرد انسان از این نعمت خدادادی می باشد. برخی دیگر از خواص عایق پاششی:

  1. • جلوگیری از اتلاف انرژی مصرفی در ساختمان تا 70% در مقایسه با عایق های معمول.
  2. • قابلیت افزایش حجم عایق و انتخاب دانسیته لازم آن در زمان نصب، بر اساس شرایط سطح مورد نظر. اگر سطح مورد نظر دیواره ای عمودی باشد بهمنظور تمیز در آوردن سطح باید پاشش فوم به صورت لایه نازک باشد.
  3. • پایین آوردن هزینه عایق بندی ساختمان ها.

همانطور که می دانید بصورت کلی ما دو نوع عایق پلی یورتان سلول باز و عایق پلی یورتان سلول بسته داریم. اگر عایق پاششی سلول بسته باشد (عایق حرارتی صوتی رطوبتی) و مثلاً ضخامت آن 2 سانت باشد بصورت معمول متری یک کیلو مواد فوم پلی یورتان مصرف می شود. که این از ویژگی های بارز این عایق است که باعث کاهش شدید سر و صدا های اضافی می شود. فوم های سخت پلی یورتان دارای درصد زیادی سلول بسته همراه با ویژگی های خاص است. فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته چگالی نسبت به نوع سلول بسته بیشتر است و پس از اسپری 20 تا 30 برابر افزایش حجم می دهد و با توجه به ساختار سلولی بسته می تواند عایق حرارتی بسیار مناسبی باید و تا حدود 30% ویژگی عایق صوتی هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *