نحوه بازیابی عایق پاششی پلی یورتان

عایق پاششی پلی یورتان

این ماده شیمیایی عایق پیشرفته ای است که در صنعت و ساختمان کاربرد گسترده ای دارد، عایق پاششی از دو ماده اصلی ایزوسیانات و پلی یول تشکیل شده است که این دو ماده قبل از پاشش در داخل دستگاه مخصوص گرم می شوند و تبدیل به مایع می شوند.

ایزوسیانات و پولی یول در ماشین تولید فوم ، در دمای مناسب ادغام شده و پس از ۵ تا ۷ ثانیه پف کرده و به شکل فوم فشرده ، منسجم و یکپارچه به ضخامت دلخواه (بسته به میزان ماده پلی یورتان پاشیده شده) در می آید. بعد از پاشش, این دو ماده باهم ترکیب می شوند و عایقی جامد یکپارچه را به وجود می آورند.

برای اجرای عایق پلی یورتان بدلیل اینکه قبل از اجرا باید مواد شیمیای گرم شوند و هنگام اجرا بخارات شیمیایی در فضا ایجاد می شود و همینطور ممکن است فضای اجرایی بسته باشد، استفاده از تجهیزات حرفه ای محافظ و ماسک ضروری است و حتما این کار عایق کاری باید توسط نیروی های حرفه ای کارآزموده و با تجربه انجام شود.

عایق پاششی پس از اسپری با ویژگی پف شوندگی و انبساط سریع خیلی زود تمام منافذ و درزها را پر می کند و یک عایق یکدست و قوی ارائه می کند.

استفاده از فوم پلی یورتان در مقایسه با دیگر مصالح، بسیار ساده است.

در شرکت نبوغ بهینه گستر در زمینه خدمات خرید و فروش این نوع عایق ها فعالیت های های گسترده ای صورت گرفته است. این نوع عایق یک مانع بسیار خوب بر ای هوا است و همچنین به عنوان یک مانع بخار آب (عایق رطوبتی) استفاده میشود.

يكي از دغدغه هاي جدي محققين در مورد فوم هاي پلي يورتان، افزايش استحكام و مقاوت فشاري اين فوم ها با استفاده از ذرات تقويت كننده مي باشد.

 

رشد صنعت پلی‌ یورتان در ایران بی‌ نظیر است!

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران: تولیدکنندگان پلی یورتان نه تنها قادر به تامین صددرصدی نیاز داخل هستند، بلکه می توانند مازاد تولید خود را صادر کنند … [Source: zoomg]

بعد از اتمام پاشش، سطح فوم با اره صاف می شود و اضافات اسپری، از سطح بریده می شوند. كاربرد فوم پلي اورتان سخت عمدتاً به علت عملكرد عالي آن به عنوان عايق حرارتي است ولی تا حدود زیادی عایق رطوبت هم هست و مقداری هم می تواند جلوی اصوات را بگیرد

با استفاده از فوم پاششی پلی یورتان می توان سازه را به طور کامل عایق بندی کرد تا طی عوامل طبیعی از قبیل برف و باران دچار فرسایش و سایش نشود.

عایق های پلی یورتان، که با اختصار PUR نشان داده می شود و به این اختصار معرف هستند، از قبیل عایق های سلولی بسته و و سلول باز هستند که و در دسته عایق های سرد به حساب می آید.

پلی یورتان، علاوه بر به کارگیری در زمینه عایق کاری، موارد به کارگیری مختلفی و متفاوت و فراونی در صنعت دارد. فوم پلی یورتان پاششی کاربرد های مختلفی دارد. تکنولوژی فوم پلی یورتان به صورت چشمگیری صدای محیط را کاهش داده و برکیفیت زندگی می افزاید. عایق فوم پلی یورتان با کارایی بالا می تواند بر روی سطوح مختلف اسپری شود و یا به صورت خاص به اندازه های بزرگ قالب بندی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *