عایق پلی یورتان پاششی

عایق پلی اورتان به طور بزرگ و کلان در ساخت و ساز و صنایع از جمله صندلی وسایل نقلیه برای مثال : صندلی قطار، صندلی هواپیما، خودرو و حتی مبلمان و … از پرکاربرد ترین مصرف های پلی یورتان می توان به کار گیری در مبلمان و فوم صندلی اشاره کرد.

می توان برای عایق بندی نما و دیوار های خارجی ساختمان استفاده کرد. عایق حرارتی پلی یورتان پاششی روی دیوارهای خارجی نه تنها نفوذ هوا را مهار میکند ، بلکه تفاومت میان دمای داخل و خارج سازه را کاهش می دهد. وقتی بحث عایق کاری دیوارهای خارجی به میان بیاید ، بلافاصله نگرانی حفاظت در مقابل نفوذ هوا ، نفوذ حرارت و یا برودت از دیوارهای سازه ی تجاری یا مسکونی به میان می آید. استفاده از نوع صحیح عایق های پلی یورتان پاششی به عنوان عایق حرارتی و صوتی پاششی، نه تنها نفوذ هوا بلکه بسیاری از شرایط ناخواسته مانند ، ورود رطوبت ناخواسته ، انتقال گرما و نفوذ صدای ناخواسته را به حداقل می رساند. بخار آب و رطوبت در این فوم ابدا نفوذ نخواهد کرد. زیرا به دلیل عدم جذب آب ، ملات از روی آن لیز خورده و در اصطلاح ملات پذیر نمی باشد.

 

 

وبینار اثر تابشهای فضایی روی عایقهای حرارتی چند لایه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عایقهای حرارتی چند لایه(MLI)، جزء سیستمهای کنترل حرارتی غیرفعال هستند که وظیفه تامین دمای داخلی ماهواره را دارند. [Source: Mehr News Agency]

مورد استفاده دیگر برای ضد گرد و غبار و ضد آب نمودن محصولات معدنی بر اساس بازالت و شیشه. یکی از اقداماتی که می تواند باعث افزایش سرعت پوشش دهی شما شود استفاده از دستگاه های اسپری می باشد. اما اسپری ها با توجه به آنکه پوشش های رنگی را با یک سرعت یکسان از نازل دستگاه خارج می کنند یک نظم رنگ آمیزی خاصی را به پروژه شما می بخشد. علاوه بر این با قرار دادن چندین لایه از فیبر بر روی یکدیگر (هر لایه به جهتهای مختلف) سفتی و ویژگیهای مقاومت مواد را میتوان به روش کارآمد کنترل کرد. عایق به صورت پاششی یا عایق پانلی میباشد که هر دو می توانند در سطح زمینه ی پروژه اعمال گردد. این عایق ، نوعی عایق حرارتی هست که در صنعت ایجاد از مخلوط 2 ماده ایزوسیانات و پلی ال که هر دو مایع هستند، تشکیل میگردد. این کار را بوسیله ی از بین بردن دو دهانه ی پایانی انجام میدهد. دانسیته این فوم ها را می گردد برطبق نیاز تغییر تحول اعطا کرد. متریال پلی یورتان یرای اجرای پاشش به سرعت شکل میگیرد، ولی در عملیات تزریق و ریختن برای شکل گرفتن مواد و نیاز به امکان شکل دهی، زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

عایق فوم پاششی

عایق حرارتی پلی یورتان در دیوارهای داخلی ، برای پر کردن حفره ها و حتی پاشش مستقیم روی بلوک های دیوار و دیگر سطوح کاربرد دارد. راههای زیادی برای اصلاح خواص و کارایی رزینهای پراکنشی پلیاورتانی وجود دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، ترکیبات ایزوسیاناتی دیگری نیز وجود دارند. همچنین برای گاز متصاعد شده هنگام کار برای مجریان مضر است و هنگام کار موارد ایمنی را بایدرعایت کرد. تصور کنید که شما با استفاده از قلم موها و یا غلتک ها می خواهید سطح یک بام را با عایق رطوبتی پشت بام پوشش دهی کنید. عایق پلی یورتان پاششی در ترکیب با بلوک های بتن با خاکستر، به ثبات یک ساختمان و ارائه یک عایق قوی تر کمک کند. عایق پانلی به عنوان عایق بلاک های بتنی و یا خاکستری نیز ثبات سازه را افزایش می دهد. خاصیت جامد یک جزئی آن ثبات کلی سازه را افزایش می دهد در حالی که ظاهر را زیباتر می کند.

 

عایق پاششی پلی یورتان

در پلی یورتان سلول باز ترازو دانسیته کمتر است و به انگیزه حفره های هوا، موجهای صوتی را به راحتی و به طور عالی جذب خویش می نماید. فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته یا سلول باز به طور مستقیم به به سطح می چسبد ، چه سطح بیرونی و چه سطح درونی دیوارهای سازه. دیوارهای Integral برای سازه هایی مثل مدارس یا خانه های سفارشی استفاده می شوند. استفاده میشود، استفاده از فایبرگلاس برای این کاربردها نصب سریع و حمل آسان را دارد. در حین تشکیل فوم اسپری پلی یورتان مقداری گرما تولید می شود که در صورت عدم توجه به توصیه های تولید کننده فوم پلی یورتان، گرمای اضافی ممکن است در داخل فوم حبش شده و فرصت کافی برای خروج از فوم را نداشته باشد. با این حال اسپری نمودن فوم بر روی سطح سرد که دارای دمایی پایین تر از حد مجاز توصیه شده توسط تولید کنندگان است می تواند موجب تشکیل یک لایه لاکی شکل با دانسیته بالا بر روی سطح پاشش کاری گردد که موجب کاهش کیفیت چسبندگی فوم گردد. 14. عایق پلی یورتان یک عایق اکوستیک مناسب است که از انتقال سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند. بهترین راه حل استفاده از عایق صوتی لایت میکس است که علت عایق صوت بودن این محصول به راحتی می توان از شر این مشکلات راحت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *