آشنایی با عایق فوم پاششی

پلی یورتان استحکام فراوانی در قبال میکروب ها، قارچ ها و باکتری ها دارا میباشد و و فضای ابدا قابل قبولی برای پرورش این نوع میکروبها نمیباشد. وقتی سیستم فعالی می شود آب فقط از پاشش گرهایی پخش میشود که وسایل ضدآب در آن به دمایی رسیدهاند که برای بازکردن آن ضروری میباشد.

عایق پلی یورتان پاششی نوعی عایق پلی یورتان است که از ترکیب دو نوع مایع ایزوسیانات و پلی یول تشکیل می شود و به سبب شیوۀ اجرا یعنی پاشش (اسپری) فوم مایع در محل مورد نظر به عایق یا فوم پاششی پلی یورتان شهرت یافته است. این فوم از دو ماده به نام های ترکیبات هیدروژن دار و ایزوسیانات ها تشکیل شده است. به دلیل پیش گرم کردن مواد شیمیایی قبل از پاشش و ایجاد بخارات شیمیایی و همچنین به دلیل اینکه اکثر کاربردهای فوم پاششی در فضای بسته است، استفاده از تجهیزات محافظ و ماسک توسط نیروهای کارآزموده و با تجربه الزامی است. کارشناسان ما در سایت آماده پاسخگویی به سوالات شما و همچنین راهنمایی در زمینه خرید انواع عایق پلی یورتان و کاربردهای آن برای محل استفاده شما بوده تا بتوانند اطلاعات کافی در این راستا به شما ارائه داده و سپس اقدام به ثبت سفارش نمایید.

 

 دستورالعمل‌های استفاده عایق فوم پاششی

این نوع فومها به دو صورت فومهای سلول باز و سلول بسته در محیط اجرا میشوند و هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. مواد فوم پاششی عایق حرارتی به عنوان عایقهای حرارتی در صنایع مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارند. در واقع بعد از اعمال از لحاظ شیمیایی بی اثر است. کاربرد عایق پلی یورتان پاششی Application of spraying polyurethane insulation معمولا در ساختمان های مسکونی و صنعتی و کارگاه هایی از قبیل کارگاه مرغداری جهت عایق بندی است که به شکل انواع ماستیک بکار می رود. موارد کاربرد عایق فوم پاششی پلی یورتان در ساختمان سازی : پلی یورتان پلیمری است که بسیار سبک می باشد . عایق رطوبتی پاششی معمولاً به دو دسته عایق های پلیمری قیری و همچنین عایق های آکریلیک تقسیم می شوند.

معمولا در استخرها به خاطر عدم نفوذ رطوبت و همچنین هدر رفت آب از عایق پلی یورتان استفاده شده و همچنین برای رفع رطوبت از پشت بامی که می خواهند از آن استفاده کنند یک لایه عایق کشیده تا از ورود رطوبت به سقف جلوگیری نماید و در همه شرایط اقلیمی می تواند مقاومت خوبی داشته باشد.

فشار آب مطابق با اندازه و شکل اتاق و همچنین با توجه به ارتفاع و نوع طبقات هرگونه تأثیر جریان باد. با توجه به اینکه این مواد به صورت اسپری بر روی محیط پاشیده می شوند، پس با عنوان فوم پاششی در بین مردم شناخته شده اند. با استفاده از این روش عایق گیری، در مصرف انرژی صرفه جویی میشود. هنگام استعمال از این عایق بایستی از پوشش های ایمنی مصرف شود زیرا گازی که حین فعالیت با این فوم ها در دور و بر پخش میگردد سلامتی بشر را به خطر می اندازد.

فوم پلی یورتان با کاربرد عایق ، با توجه به برتری های کیفی قابل توجه به ویژه در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته و پیشرفت های بسیاری نیز در راستای بهبود خواص آن تاکنون صورت پذیرفته است. فوم پاششی کاربردهای زیادی دارد ولی بیشترین کاربرد آن استفاده به عنوان عایق حرارتی است. نکتهی مهمی که وجود دارد این است که عایق صوت فوم پاششی پلی یورتان علاوه بر دانسیته مورد نظر مناسب ترین کارایی را برای جذب صوت دارد که بهترین فرایند عایق حرارتی را شامل میشوند. از ابتدای سکونت بشر بر روی سیاره زمین برخورد چالشهای طبیعی یکی از مهم ترین موضوعات بوده است. تمامی منافذ موجود در دیوارها و سقفها با استفاده از فوم پلی یورتان وی ا بتونه مناسب درزگیری کنید.

عایق الاستومری لوله ای باروکش پروتکت بلک و سیلور

عایق الاستومری حرارتی و برودتی لوله ای دارای ساختار سلول بسته می باشد. یکی از انواع عایق های لوله ای، باروکش … [Source: LinkedIn]

شرکت نبوغ بهینه گستر، با سال ها تجربه در صنعت عایق های گرم و سرد، فوم های اسپری پلی یورتان و پلی ایزوسیانورات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، به همراه گان اسپری و پرسنل با تجربه عایق کاری، در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. هزینه این نوع فومها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

عایق پاششی سلول بسته: ساختار سلولی این فوم به شکلی است که چگالی (دانسیته) بیشتری دارد و پس از پاشش در محل مورد نظر، ظرف چند ثانیه 20 تا 30 برابر افزایش حجم پیدا می کند و به عنوان عایق حرارتی- رطوبتی سبب کاهش نفوذ هوا و رطوبت می شود.

این نوع عایقها از مقاومت بالایی در برابر ضربه خوردگی برخوردار میباشند. در هیدرو کربنهای آروماتیک و کلر دار به خوبی حل میشود، به راحتی در آمینها، الکل آمینه، اسیدهای قوی و قلیایی به صورت ژل میگردد.  و نیز توانایی زیاد برای حفظ سرما در یخچال ها و صنایع برودتی، به صورت عایق آب در استخرها، روف گاردن و فضاهای در معرض رطوبت هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *