چرا عایق پاششی پلی یورتان؟

استفاده از عایق پاششی نه تنها باعث یکپارچگی سطوح تحت پاشش و تسریع عملیات عایق کاری میگردد بلکه موجبات صرفه جویی در مصرف مواد اولیه و در نهایت هزینه تمام شده پایین تر را فراهم میآورد. این امر سبب می شود که تمامی لایه ها و منافذ سطح مورد نظر به خوبی عایق بندی شود.

عایق سلول باز نوعی فوم بوده که در آن منافذ کوچک به طور کامل بسته نشده است. در لهستان، در کمتر از ۴۰ سال، ضریب انتقال انرژی برای دیوارها پنج برابر شده است و در سال ۲۰۲۱، شش برابر کمتر از سال ۱۹۶۰ خواهد بود. برنامه های صرفه جویی انرژی در اتحادیه اروپا، رویکرد جدیدی را برای حل این مشکلات به وجود آوردند. در مدل سلول بسته فضای آزادی بین سلول ها وجود ندارد.

در اثر گرمای حاصل از واکنش پلی یول و ایزوسیانات، گازی ایجاد می شود که حباب های سلول بسته ای را در درون پلی یورتان پاششی در حال تشکیل ایجاد می کند که زیربنای خواص این نوع از فوم ها به عنوان عایق حرارتی می باشد. پلی یورتان پاششی سلول بسته از نوع فوم سخت محصوب می شود. فوم پلی یورتان از جمله موادی است که میتوان برای عایق کاری دیوار، پشت بام و کف ساختمانها مورد استفاده قرار داد.

 

فوم عایق پاششی

فوم عایق پاششی سلول باز جاذب صداست. طبیعتاً این جذب به میزان ۱۰۰٪ نیست اما با توجه به کیفیت عایق استفاده شده می تواند متفاوت باشد.  این مطلب برای ساکنان آپارتمان ها و ساختمان های پر تجمع وقتی دیوار مشترک بین دو سازه وجوددارد بسیار حائز اهمیت است.

در فوم پاششی پلی یورتان در دستگاه تزریق فوم ، مخلوط پلی یورتان توسط دستگاه اسپری بر روی دیوار یا سقف مورد نظر پاشیده میشود. این فوم قابل تزریق و قالب گیری است و برای عایق کاری های حجیم و مکان های غیر قابل دسترس گزینه ای ایده آل به شمار می آید.

شما میتوانید جهت دریافت قیمت محصولات و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در قالب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.  چرا که رعایت استانداردها و استفاده از عایق پاششی مناسب نیاز به یک مشاوره مطمئن و یکش رکت معتبر دارد.

عایق صوتی پلی یورتان فومهای پاششی از نوع سلول باز هستند و با توجه به استحکام و ساختاری که دارند، جز بهترین روشهای عایق کاری محسوب میشوند.  بهخصوص در کفپوشهای از جنس پلی اورتان که در مقابل سایش نسبت به نوع آکریلیکی بسیار مقاوم ترند از مواد با ساختار پلی یورتان استفاده شده است.

بنابراین با صرفه ترین عایق ساختمانی در سطح جهان فوم پاششی پلی یورتان محسوب می شود. با توجه به هزینه انرژی گرمایی و خنک کننده که ۵۶ درصد از انرژی مورد استفاده در خانه های متوسط آمریکایی (به گفته وزارت انرژی ایالات متحده) می باشد، فوم پلی یورتان سفت و سخت می تواند در حفظ دمای یکنواخت و کاهش میزان آلودگی صوتی موثر باشد.

فوم سخت همچنین با کاهش هزینه ساخت و کاهش قبوض انرژی میتواند سرمایه اولیه سازندگان و مالکان را در زمانی کوتاه بازگرداند. این عایق پاششی پلی یورتان حرارتی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی کاربرد دارد.

 

واردات محصولات نهایی زنجیره پلی‌یورتان بلای جان تولیدکنندگان شد/ ۴۰ درصد ظرفیت تولیدکنندگان خالی است

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران گفت: ظرفیت تولید فعالان پلی یورتان فقط در انجمن، ۲۰۰ هزار تن در سال است؛ ۶۰ درصد این ظرفیت فعال است و این در حالی است که حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن در سال واردات محصولات زنجیره پلی یورتان را شاهد هستیم. – اخبار اقتصادی – … [Source: ISNA]

 

فوم پاششی پلی یورتان در دستگاه تزریق فوم را معمولاً بهعنوان عایق حرارتی استفاده میشود همانند عایق کردن مخازن و لوله ها، عایق دیواره و سقف مرغداری و سوله ها. درهنگام اجرای فوم پاششی پلی یورتان فرآیند پاشش از فاصله حدود 1 تا 5/1 متری انجام میشود و مواد با فشار بسیار زیاد و به صورت پودر روی سطح مورد نظر پاشیده میشود لذا در مسیر پاشش هر آنچه که مابین نوک نازل یا گان و سطوح کار وجود دارد تحت پوشش قرار گرفته و روی آن فوم تشکیل میشود که این فرآیند علاوه بر هدر رفت مواد بواسطه پوشش مناطق غیر ضروری ، باعث عدم یکپارچگی سطوح و کیفیت نامناسب عایق می گردد.

ساختمان تحت پوشش با اسپری فوم عایق بهطور معمول تا ۵۰ ٪ بهتر از عایقهای سنتی عایق بندی میشود. عایق پلی یورتان فوم سخت، عایق الکتریکی منحصر به فردی است. 5. فوم عایق پلی یورتان در برابر رطوبت دچار آسیب نمی شود و کاملاً نفوذناپذیر است. رنج می برند.متاسفانه در اکثر ساختمانهای در حال ساخت سازندگان هیچ گونه تدبیری در راستای آسایش صوتی در واحد های مسکونی نمی اندیشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *