مشخصات عایق فوم پاششی.

چه نوع سطحی را می توان با سیستم پلی یورتان پاششی عایق نمود؟

شرایط محیطی پروژه نظیر صاف یا ناصاف بودن سطوح تحت پاشش، دمای محیط و وزش باد در پروژه، تاثیرات زیادی در مصرف مواد پلی یورتان و در نتیجه هزینه تمام شده پروژه خواهد داشت. اما اجرای عایق پاششی پلییورتان در محل پروژه دستخوش نوسانات زیادی است که ناشی از شرایط محیطی پروژه میباشد. به عنوان مثال در فصل زمستان که دمای محیط خارجی بسیار پایین و هوا سرد است دمای بالا و گرمای ناشی از وسایل گرمایشی در محیط داخلی ساختمان و جت فن ها و بخاری های صنعتی در داخل سوله ها باعث اختلاف شدید دمایی در سطوح ورق و شیروانی شده و سقف و دیوار در اصلاح به نقطه شبنم خواهد رسید و شاهد بروز پدیده تعریق در سقف و دیوار خواهیم بود که به صورت قطرات آب به مرور زمان در لایه های عایق نفوذ کرده و عایق مرطوب می گردد.

فوم عایق پاششی

هدر رفتن قریب به یک سوم از کل انرژی در فرایندهای صنعتی و اثرات زیست محیطی ناشی از آن، ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع را واضح و آشکار میسازد. مخازن، خطوط لوله و سیستم های خنک کننده در صنایع نفت و گازسالن های مرغداری (50 تا 70 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی سالن های پرورش قارچ با توجه به قیمت بالای فرآورده های نفتی و کاهش یارانه پرداختی دولت، مدیریت مصرف و بهره وری انرژی در صنایع تبدیل به یک ضرورت شده است. گرچه سطوح عایق شده با پلی یورتان پاششی در لایه میانی نیاز به ترمیم و نگهداری خاصی ندارد، لیکن در صورت بروز آسیب های بسیار شدید، پاشیدن مجدد پلی یورتان توصیه می شود.

به عنوان مثال معمولاً سقف های عایق کاری شده با سیستم های پلی یورتان پاششی هر 10 تا 15 سال یک بار، بر اساس نوع و ضخامت پوشش و عوامل مخرب سقف (مانند اثرات فرسایشی باد، تگرگ، عبور و مرور روی سقف و استفاده نامناسب) مجدداً با این ترکیب پوشانده می شوند. به واسطه جلوگیری از اتلاف انرژی به میزان بسیار زیاد، سیستم عایق کاری صوت و دما توسط پلی یورتان پاششی، نه تنها هزینه خود را در طول زمان استفاده باز می گرداند، بلکه با توجه به عدم نیاز به هزینه های ترمیم احتمالی که در سایر عایق کاری ها رخ می دهد، بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عایق حرارتی پلی یورتان پلی یورتان مجموعه ای از پلیمرهای بسیار مهم است که به دلیل دارا بودن خواص فیزیکی خاص، از جمله مقاومت در مقابل پارگی و سایش، قدرت کششی و چسبندگی بالا، مقاومت بسیار زیاد در مقابل خوردگی و مقاومت عالی در برابر نفوذ حرارت، برودت و نیز سبک بودن باعث شده است تا از این محصول در مختلف استفاده گسترده ای شود.در صورت استفاده از عایق حرارتی پلی یورتان، در دراز مدت مصرف انرژی بطور قابل توجهی کاهش یافته، و تمامی هزینه های اولیه جبران خواهد شد. مهمترین دلیل بر متغییر بودن قیمت عایق پاششی پلی یورتان اجرای آن در محل پروژه است؛ در تولید تمامی کالاها هزینه تمام شده تولید کالا، اعم از میزان مواد اولیه مصرفی، دستمزد و غیره در همان لحظه تولید یا حتی پیش از آن مشخص میگردد.

بدیهی است که نوع برند مواد اولیه پلی یورتان نقش بسزایی در کیفیت اجرای عایق پاششی پلی یورتان ایفا خواهد کرد. ضریب انتقال حرارت پایین این نوع از فوم های پلی یورتان و دارا بودن راندمان بالای عایق کاری موجب استفاده فراوان و گسترده از این نوع فوم پلی یورتان در منازل و صنایع شده است.

 

روش درست استفاده عایق فوم پاششی !

فوم پاششی پلی یورتان ضریب مقاومت حرارتی بالایی دارد و همین سبب شده جزء عالی ترین و مقرون به صرفه ترین عایق های ساختمانی شناخته شود .این عایق با گذشت زمان خواص خود را حفظ می کند و دچار آسیب و تغییر شکل نمی شود. فوم پلی یورتان سلول بسته (chose cell) به سبب ساختار سلولی آن دارای کمترین ضریب جذب آب و رطوبت در مقایسه با سایر عایق ها نظیر پشم شیشه و پشم سنگ می باشد می باشد. در واقع عایق پلی یورتان به سبب خصوصیات بی نظیر جزء بهترین عایق ها به شمار می آیند. در این ویدئو اجرای عایق فوم پاششی در یکی از پروژه های شرکت نبوغ بهینه گستر در منطقه لواسانات انجام می شود. فوم پاششی پلی یورتان معمولا جهت عایق حرارتی، به کار می رود. همچنین برای عایق کاری استخرها و پارکهای آبی مسقف و روباز نیز استفاده میشود. دلیل استفاده این نوع فومها، کاهش صدا توسط نوسانات حرکت عایق موجود و کاهش انتقال حرارت است. بالا بودن درجه حرارت باعث کاهش دانسیته به ویژه در قسمت های نازک خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *