عصر جدید با عایق پلی یورتان پاششی!

عایق پاششی از دو ماده ایزوسیانات و پلی یول تشکیل شده است. این دو ماده وقتی با هم ترکیب می شوند، در اثر واکنش شیمیایی به صورت فوم در آمده و با گذشت چند دقیقه به جامد تبدیل می شوند. از جمله خواص مهم در این ترکیب می توان به کم بودن گاز دی اکسید کربن به وجود آمده، یکسدت بودن عایق و زمان کاری ناچیز آن اشاره کرد.

(PU) نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند یورتانی می باشند.

عایق ها و علی الخصوص عایق های حرارتی پلی یورتان با وجود اینکه در دورترین نقاط توجه پیمانکاران و کارفرمایان قرار دارند، اما مهم ترین اصل برای مدیریت در بهینه سازی انرژی به حساب می آیند به همین دلیل اکثریت ساختمان های قدیمی در مقایسه با آپارتمان های نو دارای مصرف و هدر رفت انرژی بالایی را دارا هستند. و بعد از مقایسه قیمت پلی یورتان محصول مورد نظر خود را خرید نماید و همچنین جهت مشاوره می توانید با کارشناس فروش ما تماس حاصل فرمایید. علاوه بر این ماده، مواد افزودنیِ دیگری نیز جهت ایجاد خواص موردنیاز به ترکیب اضافه میشود که عدم وجود آنها یا تغییر میزان به کاررفته در فرمولاسیون میتواند محصول نهایی ساخته شده را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. فوم پاششی پلی یورتان همچنین با کاهش هزینه ها و کاهش قبوض مصرف انرژی می تواند سرمایه اولیه سازندگان و مالکان را در زمانی کوتاه بازگرداند.

 

عایق فوم پاششی

 

این نوع عایق از رزین و مواد شیمیایی، مانند پلی یورتان (Polyurthane) و یا دیگر ایزوسیانات ها(Isocyanate) تشکیل شده است. هنگامی که عایق فوم اسپری می شود، روی سطح را می پوشاند و به سرعت گسترش می یابد، و به صورت فوم جامد می شود. اگر فوم فراتر از سطح مورد نظر پاشیده شود، عایق اضافی را می توان به اندازه مورد نظر برش داد.

  • برای عایق کاری نمای ساختمان می توان از عایق پلی یورتان ضد صوت و عایق پلی یورتان ضد حرارت استفاده کرد.همچنین برای اتاقک آسانسور می توان از عایق پاششی استفاده کرد. با عایق فوم پاششی پولی یورتان ضد صوت می توان اتاقک را عایق کاری کرد.
  • . مهمترين مزیت فوم عایق پاششی مقاوت مكانيكي بالا، تمايل به چسبندگي بالا و فرآوری و توليد و ساخت آسان است. با توجه به نوع پروژه هایی که از پلی یورتان به عنوان عایق حرارتی در آن ها استفاده می شود، دستگاه های پاشش فوم پلی یورتان در دو نوع هیدرولیک و پنوماتیک و به صورت قابل حمل طراحی و ساخته می شوند.

ویژگیهای عایق فوم پاششی

از ویژگی های بارز این عایق است که باعث کاهش شدید سر و صدا های اضافی می شود. خواص عايق حرارتي عالي دارند،اين كارايي به دليل تركيب خواص عامل پف زا، اندازه سلول و فرم ظاهري سلول است.

  • فوم پلی یورتان یک عایق دائمی است که دچار تغییر شکل و آسیب نمی شود و همچنان با گذشت زمان خواص خود را حفظ می کند.
  • برای عایق کاری سرد خانه ها بسیار مناسب است.
  • برای عایق کاری سقف سالن های پرورش طیور بسیار مناسب است.
  • در ساختمان سازی برای هر قسمت باید عایقی مناسب استفاده کرد.
  • با توجه به این که برای اجرا فقط باید به سطح کار توسط کمپرسور باد پاشیده شود , اجرای این عایق سرعت بالایی داشته و روزانه می توان بیش از 300 متر را عایق کاری کرد.
  • با استفاده از این روش عایق کاری، در مصرف انرژی صرفه جویی میشود.
  • در این نوع عایق پلی یورتان سلول های باز زیادی وجود دارد و حفره های هوایی موجود در آن امواج صوتی را جذب میکند و عملکردی بسیار عالی دارد.
  • چسبندگی بالا: تقریبا میتوان گفت چسبندگی بالایی دارد و به هر سطحی میچسبد این نوع فوم به راحتی ورق های گالوانیزه و لایه های پانل میچسبد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: این نوع عایق برای جلوگیری از هدر رفت انرژی گزینه بسیار مناسبی است و به حفظ انرژی برای آینده کمک میکند.
  • غییر دانیسته: دانیسته این فوم طبق نیاز مشتری متغیر است.
  • مقاومت در برابر ضربه: دوام این عایق در برابر ضربه و ترک خوردگی بسیار بالاست.
  • سالن های عمومی , لابی و سالن های اجتماعات بهتر است با عایق صوتی پلی اورتان پاششی عایق کاری شود.
  • با استفاده از عایق پاششی ضخامت جداره های دیوار و سقف های ساختمان ها نسبت به قبل خیلی کمتر شده است.

 

 

عایق الاستومری لوله ای مسی

عایق الاستومری لوله ای بهترین گزینه برای لوله های آب می باشد و با توجه به اینکه قیمت آن برای عایق کاری بسیار … [Source: LinkedIn]

پول هایی که بر اثر استفاده از پلی یورتان صرفه جویی می شود بسیار قابل توجه است چرا که حدود 70% از انرژی را بهینه می کند.

حتی برای بازسازی خانه های قدیمی تر می توان از فوم عایق پاششی بهره برد.

از پرکاربرد ترین مصرف های پلی یورتان می توان به کار گیری در مبلمان و فوم صندلی اشاره کرد. با توجه به پیشرفت علم هر روز در تمام صنایع نو آوری های شگرفی را می بینیم.

  • عایق و عایق کاری در سقف و دیوار یک پروژه ساختمانی بیش از هر قسمت دیگری لازم الاجراست و از آنجایی که بیشتر لوله ها، اتصالات، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، آویزها و ساپورت های سقف کاذب در همین نقاط نصب می شوند همواره تاثیر بسزایی در میزان مصرف مواد اولیه عایق پلی یورتان خواهند داشت.

قیمت روز پلی یورتان :

به دلیل نوسان بسیار زیاد قیمت عایق ها در این سایت از ارائه قیمت عایق پلی یورتان پاششی خودداری شده است. شایان ذکر است که هزینه و قیمت خدمات پلی یورتان پاششی جدا از خرید عایق محاسبه می شود.

همچنین سرعت بسیار بالای اجرا و صرفه جویی کم نظیر آن در وقت، هزینه های اجرایی و پیمانکاری، از دیگر مزایای این سیستم عایق کاری است. در حقیقت پلی یورتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *