عایق پاششی پلی یورتان و پشم سنگ

عایق پاششی پلی یورتان

امروزه با وجود مصالح سبک در ساخت و ساز سر  وصدای زیاد و انتقال حرارت مشکلات زیادی برای ساکنین ایجاد کرده است. برای رهایی از چنین معضلاتی عایق کاری پاششی درست بهترین راهکار می باشد.

عایق پاششی پلی یورتان دو نوع سلول باز و سلول بسته دارد. دمای محل مورد اجرای فوم پاششی در قیمت و هزینه عایق پلی یورتان بسیار موثر است، در مناطق سرد که بصورت متوسط دما زیر20 تا 25 درجه دارند مصرف مواد پلی یورتان تا 15% بیشتر می شود. اگر فوم پاششی بر روی زمین اجرا شود تقریباً هیچ پرتی ندارد.

پاک کردن این مواد از روی سطوح کار شده کار سختی است و جاهایی را با این فوم بپوشانید که نیاز به بازرسی یا تعمیرات نداشته باشد. این فوم ها می توانند هم به صورت زینتی و هم به صورت استراتژیک از جمله برای عایق کاری مورد استفاده قرار گیرند که در ادامه به آن می پردازیم.

• پایین آوردن هزینه عایق بندی ساختمان ها:

به دلیل پایین بودن ضریب هدایت حرارتی فوم های عایق سخت پلی یورتان از این نوع فوم برای کاربردهای عایق بیشتر استفاده میگردد . مواد عایق پلی یورتان تولید داخل قیمت پایین تری دارند. پس لازم است تا در زمان اسپری فوم پلی یورتان از لباس پوشیده استفاده کنید و با تجهیزات لازم، نکات ایمنی را رعایت کنید؛ زیرا ذرات پلی یورتان می تواند با نفوذ در چشم و یا پوست مشکلاتی از قبیل سوزش و التهابات شدیدی را برای انسان به وجود آورد، البته تنفس کردن این ماده شیمیایی از طریق دهان و یا بینی می تواند مخاطرات جدی تری را برای ریه شخص به وجود آورد، از این رو در زمان استفاده از فوم پاششی از جنس پلی یورتان هرگز پوشیدن ماسک تنفسی، لباس مناسب کار، عینک ایمنی و از همه مهمتر دستکش را فراموش نکنید.

عایق پلی یورتان فوم سخت، عایق منحصر به فردی است. روش اجرای آن به این صورت است که پس از پاک سازی سطوح, مواد اولیه ی از پیش آماده شده، جهت اسپری بصورت مایع در سطح پاشید شده که بلافاصله پس از پاشش تبدیل به فوم میگردد.

 

دو ماده هیدروژن دار و ایزوسیانات در مخزن های جداگانه نگهداری می شوند. در اینجا ما هر یک از این روش ها را جداگانه توضیح خواهیم داد. برای عایق کاری محل هایی که قابل دسترسی هستند مانند سقف های یکدست، بیشتر از این عایق ها استفاده می شود. عایق های پیش ساخته ابعاد متفاوتی دارند و بر اساس نوع می توانند دارای رویۀ محافظ باشند یا نباشند.

عایق فوم پلی یورتان پاششی در دو نوع سلول بسته و سلول باز قابل اجرا در صنایع و محل های مختلفی است که به تفکیک نیاز و کارکردی که مطرح می شود (عایق حرارتی-رطوبتی یا حرارتی-صوتی)، مورد استفاده قرار می گیرد و با کارایی بالا از هرگونه هدررفت انرژی، نفوذ رطوبت، آلودگی صوتی و انتقال صدا جلوگیری به عمل می آورد. پس از چند ثانیه مایع ترکیبی افزایش حجم می یابد و به صورت فوم فشرده تمام محدودۀ مشخص شده را فرا می گیرد.

در نماهای خشک فضای خالی حد فاصل دیوارهای خارجی و نمای نهایی انتقال حرارت و برودت شدیدی را به همراه خواهد داشت. کاهش دما در زمستان و تابش خورشید در تابستان بر روی نما و دیوارهای خارجی بدون عایق، آسایش ساکنین را سلب کرده راه حل این مشکلات حتی زمانی که  ساختمان کاملا ساخته شده و قبلاً عایق نشده باشد عایق پاششی پلی یورتان است.

تفاوت بین پلی یورتان و پشم سنگ؟

اگر پس از خشک شدن، اضافاتی از فوم باقی مانده باشد، به راحتی بریده می شود و سطحی کاملاً یکدست ایجاد می گردد. ما در این مقاله قصد دارید در رابطه با عایق پاششی پلی­یورتان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

 تفاوت بین پلی یورتان و پشم سنگ؟

تفاوت بین پشم سنگ و پشم شیشه و عایق پاششی پلی یورتان بسیار زیاد است از جمله ضخامت بسیار کمتر فوم پاششی و همچنین عدم رشد و حضور حشرات و حیوانات موذی در محیط فوم و ماندگاری بسیار بالا و طولانی و همچنین نداشن هیچگونه اثر سوء تنفسی برای ساکنین برخی از مزایای عایق پاششی در برابر پشم سنگ است.

زمان دیوار چینی، و شاسی کشی نما که با پروفیل ها انجام شده ، بهتر است بین آنها با عایق پاششی پلی یورتان پر شده و سپس نمای نهایی (کامپوزیت – سرامیک – سنگ -کرتین وال و اجرا شود تا بالاترین راندمان را داشته باشد.

در این روش چنان که در تصویر مشاهده می شود ابتدا شاسی کشی با پروفیل ها و به صورت عمودی انجام شده سپس عایق پلی یورتان به روش پاششی بین پروفیل ها اعمال می شود. روی شاسی ها نصب می گردد. اما به جهت پر کردن کامل فضای بین دو لایه گچ که عمدتا مازاد بر نیاز عایق بودن می باشد عموما بین 7 تا 10 سانتی متر فوم پلی یورتان مورد نیاز می باشد که مراحل نصب و اجرای عایق کاری به رعایت ترتیب به تصویر کشیده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *