شایعترین اشتباهات عایق پاششی

  • فوم عایق پاششی
  •  عایق فوم پاششی

ارزان بودن و سهولت استفاده از آن و پوشش ضد آب باعث کاربرد گسترده از این محصول شده است.

در سطح دنیا معمولا محصولاتی چون رنگ های اکریلیکی و پلیمر های سیلیکونی برای ضد آب کردن استفاده می شود. این پوشش ها هنگامی که در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار میگیرند رنگ خود را از دست می دهند و در برابر اسیدها مقاومت کمی دارند.

احتمال ترک خوردگی تمام انواع لایه های پلیمری معمولی در برابر اشعه فرابنفش وجود دارد که این خود باعث ترک خوردگی پوشش در طول 2 تا 5 سال می شود و با از بین رفتن خاصیت آب گریزی ،ضد آب سازی بی نتیجه می ماند. این لایه های پلیمری عمدتا آب گریز هستند ولی باید آن ها را به شکل مناسب پوشاند تا لایه بیرونی آسیب نبیند و در مقابل اشعه فرا بنفش هم مقاوم باشند.

اسپری فوم سلول باز ارزان تر است بخاطر اینکه از مواد شیمیایی کمتری استفاده می کند و یک عایق بسیار خوب برای صدا و هوا می باشد .

• از خواص اصلی عایق پاششی تحت پوشش قرار دادن تمامی سطوح بدون درز و شکاف که در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

 

پیدایش فوم عایق پاششی

به همراه پیشرفت تکنولوژی و پیدایش مصالح ساختمانی جدید که نسبت به ضخامت خود از مصالح قدیمی،مقاومت بیشتری دارند، ضخامت جدار خارجی ساختمان ها یعنی دیوار ها و سقف ها به حداقل کاهش پیدا کرده است به دنبال این کاهش، مقاومت ساختمان در برابر مزاحمت های صوتی واتلاف انرژی کمتر شده است.

شما می توانید در صورت شکاف و یا درز در کناره های پنجره ها و یا برخی دیوار ها از این محصول به عنوان یک پرکننده و عایق صوتی و حرارتی استفاده کنید. فوم پاششی سلول بسته در حقیقت همان متریالی است که در دیوارههای یخچالها برای حفظ برودت داخل یخچال استفاده می شود.

 

در مواردی که مواد سبک وزن مورد نیاز است مثلاً این فوم در ویلاسازی که موضوع آسایش و راحتی اهمیت دارد کاربرد زیادی پیدا کرده است.

• در اواخر سال ۱۹۸۰ تعدادی از دانشمندان شیمی، ساختار و مورفولوژی سطح پلی یورتانها را مورد بررسی قرار دادند و به تدریج روشهای جدید پوشش دهی سطح به همراه پیوندهای مواد دیگر به سطح پلی یورتانها، با هدف بهبود سازگاری بیشتر ابداع شد.

با گران شدن انرژی از یک طرف و گرم شدن کره زمین و مضرات آن از سوی دیگر کارشناسان به فکر ابداع روشهای افتادند که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی محافظ محیط زیست باشند.

راه اندازی فوم پاششی پلی یورتان، از هر نوع روش عایقکاری دیگر آسان تر انجام میشود. عایق حرارتی پلی یورتان پاششی نوع پرکاربردی از خانواده پلی یورتان است که می تواند از ورود هوا، رطوبت و صدا جلوگیری نماید.

• برای سطوح مختلفی که دارای شکل غیرمعمولی می باشند. عایق پاششی پلی ­یورتان دارای ساختار مستحکمی است که می توان با استفاده از آن ساختمان را به طور کامل عایق بندی کرد. پلی یورتان (PU) نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند یورتانی می باشند. هزینۀ استفاده از دستگاه های سازندۀ عایق که معمولاً توسط کشورهای امریکا و اسپانیا ساخته می شوند، سنگین است و به همین دلیل استفاده از آن برای مقدار کم مقرون به صرفه نیست.

 

عایق فوم پاششی

از این نوع عایق ها می توان در سیستم های عایق کاری صوت و دما به منظور تشکیل یک سطح بدون درز یکپارچه استفاده نمود. عایق های پلی یورتان را می توان بر روی پنجره و یا بر روی سقف خانه نصب کرد تا سرما و گرما را حفظ کند.

• عایق بندی اسکلت های چوبی، آجری، آهنی، سیمانی و بتونی ساختمان ها (اعم از دیوارها و سقف ها. این محصول پس از اعمال در شکاف حجم زیادی می گیرد و باتوجه به ساختار فشرده ای که دارد مانع از رشد قارچ ها و باکتری ها می شود. همانطور که از شکل ۶ و ۷ و ۸ دیده می شود، ترک خوردگی، وجود درز و حفره در فوم های سلول بسته نشانگر ترکیب نامناسب مواد یا ضخامت بیش از حد در اثر پاشش پیوسته فوم بر روی دیوار یا سقف، بدون دادن فرصت لازم برای خروج گرمای واکنش باشد. فوم پاششی پلی یورتان نیز متشکل از دو جز مایع به نام های ایزوسیانات و پلی یول میباشد که تحت شرایط دمایی خاص و فشار مناسب در دستگاه فوم پاششی پلی یورتان ترکیب و پس از پاشش به روی سطوح به سرعت به شکل فوم تغییر حالت میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *