تأثیرات عایق پاششی

  • مزیت عایق فوم پاششی
  • مزایای عایق پلی یورتان پاششی

1. این فوم ها به میزان قابل توجه از هدر رفت انرژی در ساختمان جلوگیری می کنند.

2. ضریب انتقال حرارتی فوم پلی یورتان بسیار پایین است، از این رو یک عایق حرارتی ایده آل برای جلوگیری از هدررفت انرژی گرمایی محسوب می شود.

3. این فوم قابل تزریق و قالب گیری است و برای عایق کاری های حجیم و مکان های غیر قابل دسترس گزینه ای ایده آل به شمار می آید.

عایق پلی یورتان جدیدی که به طور گسترده ای به صنایع ساخت و ساز مدرن معرفی شده است، عبارتند از پلی یورتان سفت و سخت، PUR

در ارزیابی کلی، FIW تایید کرده است که فوم PU پلی یورتان هیچگونه آسیب و نقصی در طول زمان نشان نمی دهد. همچنین عایق های پلی یورتان از ابتدای ورود به صنعت تغییرات و پیشرفت زیادی کرده اند.

عایق فوم پاششی

در سال های اخیر، بحث در مورد مسائل مربوط به بهره وری انرژی در صنعت ساخت و ساز بسیار داغ بوده است. عایق پاششی یکی از بهترین گزینه ها برای این موضوع است. عایق پلی یورتان در انواع پاششی و پیش ساخته ساخته می شود:

قیمت نوع پیش ساخته در مقایسه با بلوک های سنتی به طور تقریبی در حدود ۳ الی ۴ برابر بیشتر است لیکن با توجه به نسبت مصرف حدود دو سوم در قیاس با گچ معمولی در سطوح مورد استفاده و مزایای سبک وزنی و عایق بودن، بخش زیادی از این قیمت بالای این کالا توجیه اقتصادی پیدا میکند.

گرچه سطوح عایق شده با پلی یورتان پاششی در لایه میانی نیاز به ترمیم و نگهداری خاصی ندارد، لیکن در صورت بروز آسیب های بسیار شدید، پاشیدن مجدد پلی یورتان توصیه می شود.به عنوان مثال معمولاً سقف های عایق کاری شده با سیستم های پلی یورتان پاششی هر 10 تا 15 سال یک بار، بر اساس نوع و ضخامت پوشش و عوامل مخرب سقف (مانند اثرات فرسایشی باد، تگرگ، عبور و مرور روی سقف و استفاده نامناسب) مجدداً با این ترکیب پوشانده می شوند. اگر از این نوع پوششها برای پوشش دهی سطوح فولادی استفاده شود، محیط قلیایی حاصل، فولاد را در برابر خوردگی محافظت میکند.

 

عایق پلی یورتان پاششی

اگر چه اقدامات ایمنی به شدت در طول پروسه توصیه می شود. توصیه شده اسپری فوم عایق توسط متخصصان به کار گرفته شود، اما خودتان نیز تاحدودی می توانید از این محصول در مواردی استفاده کنید. فوم پاششی پلی یورتان رایج ترین نوع از اسپری فوم عایق در سال ۱۹۴۰ ایجاد شد و مورد استفاده در ارتش برای هواپیماها به کار رفت و در سال ۱۹۷۰ به عنوان عایق در ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفت.

نفوذ عمیق عایق پاششی به داخل منافذ بدون گرفتگی انرژی را حفظ می کند. علاوه بر آن در برابر مواد اسیدی و حلال ها تخریب نمی شود. علاوه بر این پس از ۳۳ سال استفاده، صفحات عایق PUR پلی اورتان کاملا کاربردی هستند و هنوز هم مشخصات و عملکرد اعلام شده را نشان می دهند. به عنوان مثال عایق های حرارتی محبوب در ساخت و ساز مانند پلی فوم پلی یورتان در مقایسه با موادی چون پشم شیشه، تواناییهایی بیشتری دارند.

فوم پلی یورتان سلول بسته (chose cell) به سبب ساختار سلولی آن دارای کمترین ضریب جذب آب و رطوبت در مقایسه با سایر عایق ها نظیر پشم شیشه و پشم سنگ می باشد می باشد. در حقیقت، عایق فوم پلی یورتان به صورت اسپری، یک مانع هوا و مانع رطوبت ایجاد می کند. اجزای ترکیب فوم پلی یورتان شامل پلی ال و ایزوسیانات باید به نسبت حجمی یک به یک ترکیب شوند. فوم پلی یورتان از جمله موادی است که میتوان برای عایقکاری دیوار، پشت بام و کف ساختمانها مورد استفاده قرار داد. این نوع فوم در آغاز دهه ۱۹۷۰ به عنوان عایق فوم مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *