اجرای عایق فوم پاششی

برای اجرای عایق پاششی ایتدا فوم را در مکان مورد نظر اسپری می کنند، بعد از انجام عمل پاشش عایق های اضافی را به وسیله اره برش میدهند تا سطح کاملا یکنواخت و مناسبی ایجاد شود.

در این مقاله میخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که عایق فوم پاششی چیست و چگونه اجرا می شود؟

عایق پاششی یک نوع سلول باز دارد که عایق صوت است و  نوع دیگر اسپری فوم عایق فوم سلول بسته است که بسیار چگال تر از سلول باز می باشد و ساختار سلولی فشرده تر کوچک تر و تراکم بیشتری دارد. معمولا در استخرها به خاطر عدم نفوذ رطوبت و همچنین هدر رفت آب از عایق پلی یورتان استفاده شده و همچنین برای رفع رطوبت از پشت بامی که می خواهند از آن استفاده کنند یک لایه عایق کشیده تا از ورود رطوبت به سقف جلوگیری نماید و در همه شرایط اقلیمی می تواند مقاومت خوبی داشته باشد.

فوم عایق پاششی

پلی یورتانها در کانالها و مخازن آب و فاضلاب، کف سازی سالنها، پیاده روها، درز قطعات پیش ساخته و کلیه درزهایی که باید در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات محافظت گردد و همچنین برای ساخت زیره کفش استفاده میشود.

عایق پاششی تا حدی عایق رطوبت است و ساختمانها را دربرابر فرسایش ناشی از رطوبت محافظت میکند و برای کاهش رشد باکتریهای مضر مثل کپک، بوی رطوبت، حذف قارچ بسیار مفید است.

نوع دیگر عایق پلی یورتان عایق های پانلی هستند . عایق های پانلی یکپارچه نیستند ولی می توانند بسیاری از درزها را بپوشانند (در حقیقت بیشتر کانتینر های فریزری با این نوع عایق محافظت میشوند) هر دو نوع فوم می توانند زوایای غیر قابل دسترس را به هر شکلی که لازم است پر کنند. شما می توانید با کیفیت ترین فوم پلی یورتان پاششی را از این مجموعه خریداری کنید. دستگاه های بسیاری در زمینه پاشش فوم پلی یورتان تولید شده است که می توان بنا به حجم و شرایط کار و نحوه اجرا آن را انتخاب و خریداری نمایید البته برای لکه گیری در فضاهای کوچک نیز می توان از کپسول های های دو جزئی به کار ببرید. فوم های سخت به علت خواص عایق بودن عالی در صنایع سرد کننده ، ساختمان ، حمل و نقل و هوا و فضا استفاده می شوند و مصرف آن ها با توجه به بالا رفتن قیمت انرژی به سرعت در حال افزایش است.

 

پاشش پلی یورتان .

پلی یورتان پاششی به دو نوع سلول باز (سلول باز نوعی فوم بوده که در آن منافذ کوچک به طور کامل بسته نشده است.) و سلول بسته طبقه بندی می شود که نوع سلول باز آن، دانسیته کمتری داشته و به دلیل وجود حفره های هوا، امواج صوتی را به خوبی جذب می کند، از این رو عایق صوتی بسیار مناسبی می باشد. فوم پلی یورتان سلول بسته در زمان پاشش بر روی دیواره بسیار چسبناک است و پس از گذشت چند دقیقه، آنقدر سخت می شود که از عایق پلی استایرن با دانسیته مشابه سطح مقاوم تری ایجاد خواهند کرد.

عایق پلی یورتان سلول بسته دانسیته خیلی بیشتر دارا  می باشد و از این رو عایق خیلی مطلوب برای عایق بندی حراراتی میباشد.

عایق سلول باز به دلیل اینکه با مواد شیمیایی کمتر و در حجم بیشتر تولید می شود ارزان تر است. پاشش پلی یورتان هنگام عایق کاری انجام می گیرد. عایق کاری حرارتی ساختمان یکی از راه هایی است که باعث میشود در تابستان گرمای کمتری وارد منازل شده و در زمستان گرمای کمتری از آن خارج شود. امروزه تکنولوژی پلی یورتان جای خود را در بخش های مختلف زندگی ما باز کرده است ، از عایق بندی یخچال و ایزولاسیون ساختمان ها گرفته تا کف کفش، از تزئینات داخلی خودرو تا روکش مخازن و لوله ها در همه جا به کاربردهای وسیع پلی یورتان برمی خوریم. در این مقاله میحواهیم در مورد همه چیز در مورد فوم EVA صحبت کنیم.

فوم پاششی پلی اورتان یا اسپری فوم پلی اورتان، رایج ترین نوع از اسپری فوم عایق، در سال ۱۹۴۰ ایجاد شد و مورد استفادهٔ ارتش برای استفاده درهواپیماها بکار گرفته شد. است.

این مجموعه با سال ها تجربه و استفاده از یک تیم متخصص و آخرین تکنولوژی، همواره تلاش کرده تا رضایت مشتریان خود را جلب کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *