آنچه احتمالاً درباره عایق پلی یورتان پاششی نمی دانید!

  1. شاید ندانید تولید محصولات مختلف و صدها محصول مهم که با استفاده از پلی یورتان تهیه می شوند  بر اساس یک اصل بسیار ساده در علم شیمی است.
  2. همچنین فوم پاششی با توجه به عدم نیاز به هزینۀ ترمیم یکی از بهترین عایق هاست که سبب کاهش و صرفه جویی در هزینه می شود.
  3. به این طریق محصول نهایی می تواند هزینه های زمان، انرژی و ساخت و ساز را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
  4. از نظر عایق بندی جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی و نیز عایق صوت و حرارت، فوم پلی یورتان پاششی بسیار مقرون به صرفه است و یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود که در طی زمان تمام هزینه های مربوطه را جبران می کند.
  5. عایق پاششی پیش ساخته که به شکل های مختلف بلوک یا شیت (تخته ای) و لوله ای در محل نصب می شود.
  6. هر کدام از این عایق ها مشکلاتی داشتند که مانع از عایق بندی کامل و مقاوم ساختمان ها می شد.
  7. عایق پلی یورتان ابتدا در ساختمان ها و کانکس های پیش ساخته استفاده می شد ولی کم کم در ساختمان سازی هم استفاده گسترده ای پیدا کرد.
  8. عایق پاششی قبلاً بصورت ملات در محل استفاده می شد و مشکلات زیادی برای اجرا داشت ولی به مرور بصورت پاششی درآمد و کاربرد آن آسان شد.

برای اجرای عایق پلی یورتان به دلیل اینکه قبل از اجرا باید مواد شیمیای گرم شوند و هنگام اجرا بخارات شیمیایی در فضا ایجاد می شود و همینطور ممکن است فضای اجرایی بسته باشد، استفاده از تجهیزات حرفه ای محافظ و ماسک ضروری است و حتما این پروسه عایق کاری باید توسط نیروی های حرفه ای کارآزموده و با تجربه انجام شود.

عایق پلی یورتان پاششی مناسب برای عایق ساختمان شما

در این مقاله به بررسی بهترین نکات برای انتخاب عایق پاششی پلی یورتان پرداختیم. عایق پاششی سلول بسته دارای ضریب مقاومت گرمای بسیار بالایی بوده که می تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. فومهای پاششی را در هر مکانی میتوان اجرا کرد، حتی مکانهایی که دور از دسترس هستند.

به طور کلی اگر سطح مورد نظر شما نقایص و معایب زیادی از قبیل خوردگی و ترک داشته باشد در آن صورت بخش زیادی از حجم عایق رطوبتی پاششی صرف پر کردن این ترک ها خواهد شد. به عنوان مثال وزن یک عایق پاششی به ضخامت 2.5 سانت با چگالی 40 کیلوگرم بر مترمربع، حدود 1.2 کیلوگرم خواهد بود که مقدار بسیار ناچیزی است. ضخامت مورد نیاز برای عایق پلی یورتان سلول باز (عایق صوت) که دانیسیته 8 تا 15 کیلوگرم دارد حداقل 7 تا 10 سانتی متر است که برای هر متر بین 800 گرم تا 1.5 کیلوگرم مواد پلی یورتان پاششی مصرف می شود و قادر است تا 55 دسی بل عایق صوت باشد.

از همان روزهایی که انسان غارها و آلونک های فصلی را رها کرد و یاد گرفت خانه ای برای خود بسازد، ساخت یک عایق خوب همیشه دغدغۀ بشر بود سختی های طبیعت خانه اش را تهدید می کرد. زمانی باران می بارید و آب از سقف به داخل سرازیر می شد و زمانی برف می آمد و رطوبتش دیوارها را سست می کرد. قرن های بسیاری گذشت، با همۀ ناآرامی ها؛ با بادهای سرد و گرم، برف و باران. سرعت عمل ، یکپارچگی سطح عایق کاری شده واقتصادی بودن از مهمترین ویژگی های عایق پلی یورتان به روش پاشش می باشد. فوم مایع که در محل مورد نظر اسپری می شود و به عایق پلی یورتان پاششی معروف است. این عایق نوعی عایق حرارتی است که استحکام آن در ازای حرارت های بسیار فوق العاده میباشد.

 

 

تفاوت ‌ها و شباهت ‌های چسب سیلیکون و چسب پلی اورتان

اگر سر و کارتان به درزگیرهای صنعتی افتاده باشد، احتمالاً با چسب سیلیکون و چسب پلی اورتان آشنایی دارید. … [Source: TABNAK]

از جمله کاربردهای فوم پاششی می توان به عایق بندی جداره کلیه وسایل نقلیه از جمله: کانکس ها و کامیون ها. این ماده شیمیایی که نقش مهمی در ایجاد فومینگ و ساخت بسیاری از وسایل پیرامونی مان کاربرد دارد، از دو جزء مایع A و B تشکیل میشود.

• برای عایق کاری مرغداری ها ، دانسیته 30 تا 35 مناسب می باشد که ضریب انتقال حرارتی آن 019/0 بوده و در نتیجه عایق حرارتی بسیار مناسبی می باشد. در نتیجه هدر رفت انرژی در ساختمان را به حداقل می رساند.

 

عایق پاششی مطلوب

عایق پلی یورتان پاششی در واقع یک فوم جامد و سرد است که در صنعت ساخت و ساز استفاده های بسیاری از آن می شود .  فوم ها از دیگر عایق هایی هستند که کارایی خوبی در صنعت عایق بندی دارند. اخیرا نوعی از فوم پلی یورتان وارد بازار شده است که شعله ور نمیشود.

قیمت فوم پاششی پلی یورتان و هزینۀ اجرای آن چگونه است؟

قیمت فوم بستگی به قیمت مواد و هزینه اجرا دارد که قیمت دقیق را می توانید با تماس با کارشناسان ما مطلع شوید.

در اجرای عایق پاششی بر روی زمین معمولاً مقدار پرتی بسیار ناچیز است.

برای سیستم تاُسیسات عایق پاششی پلی یورتان حرارتی پیشنهاد می شود. این نوع عایق پاششی در ساخت مخازن هم بکار میرود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *