آسانترین روش استفاده عایق پاششی

عایق کاری نقش مهمی در ساختمان دارد. عایق لوله ها، مجراها، مخازن و … عایق و عایقکاری در سقف و دیوار یک پروژه ساختمانی بیش از هر قسمت دیگری لازم الاجراست و از آنجایی که بیشتر لوله ها، اتصالات، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، آویزها و ساپورت های سقف کاذب در همین نقاط نصب می شوند همواره تاثیر بسزایی در میزان مصرف مواد اولیه عایق پلی یورتان خواهند داشت.

برای از بین بردن صدای جابجایی آب در لوله ها، می توانید لوله ها را با کمک فومهایی مانند فوم پلی اورتان عایقکاری صوتی به صورت کامل پوشش دهید. از این رو عایق صوتی و حرارتی پلی یورتان که به صورت پاششی مورد استفاده قرار می گیرد به سبب نوع ساختار سلولی خود و همچنین یکپارچگی مورد توجه خاص متخصصین این امر قرار گرفته است.

عایق پاششی پلی یورتان

میزان ضخامت این نوع از عایقها بستگی به میزان مصرف مواد دارد. در واقع دانسیته به وزن 10 الی 15 کیلوگرم بر متر مکعب دارای بهترین عملکرد و جذب بالایی را دارد و دانسیته به وزن 50 الی 60 کیلوگرم بر متری مکعب بیشترین عملکرد و کارایی را برای جذب کوبه دارد. در مقابل، نوع سلول بسته آن که دارای دانسیته بیشتری است عایق بسیار خوب حرارتی می باشد. نوع دیگر عایق بصورت پیش ساخته است که ضخامت فوم رولها از یک تا ۱۰ میلیمتر بوده، دارای عرض ۱٫۵ متر و برای برخی از صنایع در رنگ بندی متنوع تولید میشود.

این ماده شیمیایی عایق داخل مخزن یک دستگاه مخصوص ریخته شده و از طریق لوله روی سطح مورد نظر پاشیده می شود. پاک کردن این مواد از روی سطوح کار شده کار سختی است و جاهایی را با این فوم بپوشانید که نیاز به بازرسی و یا تعمیرات نداشته باشد. برای اطلاع از قیمت و نحوه ثبت سفارش، با مشاوران این شرکت تماس بگیرید.

عایق پلی یورتان پاششی

معمولا عایق های صوتی سنتی مانند پشم سنگ از مواد معدنی و طبیعی و یا ترکیبی از این مواد ساخته می شود که مشکلاتی ایجاد می کنند.

اما عایق پاششی صوتی بسیار کارآمد تر و بهینه تر است. روش انجام این نوع عایق بندی بسیار مهم است چون در کیفیت کار تاثیر دارد. عایق پاششی به نسبت مورد قبل مقاومت بیشتری در برابر دما و حرارت و صوت دارد. جالب است بدانید این محصول نه تنها در برابر آب و رطوبت نفوذ ناپذیر است، بلکه قابلیت تحمل دمای 50 تا 110 درجه سانتی گراد را نیز دارد.

مقاومت پلی یورتانها در برابر سایش ضربه و ترک خوردگی بسیار خوب است، از جمله ویژگیهای آنها پخت سریع و کامل در دمای محیط است. درزگیری و غبارزدایی نیز از جمله مراحل مهم در این روش محسوب می شوند. فوم های پلی یورتان به عنوان کف پوش هم استفاده می شوند مثلاً در زمین بازی ها از نوعی فوم پلی یورتان استفاده می شود و به خاطر ساختار منعطف از آسیب دیدگی ورزشکاران و کودکان جلوگیری می کنند.

برای اجرای عایق رطوبتی در مکان هایی که امکان ترمیم عایق وجود ندارد، از فوم پاششی پلی اورتان سلول بسته استفاده می شود. از این فوم به عنوان عایق در دیوار، پشت بام و کف ساختمان استفاده می شود.

یکی از دلایل استفاده از این عایقها جلوگیری از مصرف بیش از اندازه انرژی و کاهش سوختهای فسیلی بوده به همین منظور در سراسر دنیا از تولید آن حمایت می شود بعد از اختراع این ماده دستگاه های اسپری کردن آن ساخته شد که حجم وسیعی از ساختمانها و خانه ها را می توان با آن عایق بندی کرد. شایان ذکر است اکثر کشورهای جهت عایق بندی، فوم پلی یورتان پاششی مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این فوم، کافیست مواد اولیه را در مخزن دستگاه بریزید؛ سپس نازل را در نوک تفنگی مخصوص دستگاه قرار بدهید. این نوع عایقهای پلی یورتان تحت عنوان بهترین عایقهای صوتی از نظر کاربردی نسبت به سایر عایقهای دیگر از فناوریهای به روز استفاده شده است. پس از آن مواد را به فاصله 40 تا 45 سانتی متری از سطح مورد نظر پخش کنید. استفاده از این مواد در صنعت ساخت و ساز با توجه به خواص متنوع آنها غیر قابل اجتناب به نظر می رسد. به این نکته توجه کنید که هرچه فاصله شما از سطح بیشتر شود، کارتان با مشکل مواجه خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *