استفاده از عایق پلی یورتان پاششی

در بنا های از قبل ساخته شده، برای سطح مقاطع در اشکال پیچیده و دارای ابعاد غیر هندسی و در برخی مواقع برای عایق آستری دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان ها از فوم پلی یورتان (Spray Polyurethane Foam) استفاده می شود.

به دلیل این که عایق سلول باز دارای چگالی پایینی است، بنابراین باعث کارایی عالی می شود. عایق فوم سلول بسته بسیار چگال تر از سلول باز؛ و ساختار سلولی فشرده تر کوچکتر و تراکم بیشتری دارد. عایق های حرارتی متفاوتی وجود دارد که مقاومت حرارتی آن ها یکسان است که در این صورت فاکتور مهم در انتخاب عایق حرارتی، محل کاربرد آن است. کاربرد دارد. روش انجام این نوع عایق بندی بسیار مهم است چون در کیفیت کار تاثیر دارد. پس از مدت زمان کوتاهی با هوا واکنش نشان داده و تشکیل یک فوم سبک و یکدست را می دهد. این مواد دوام بالایی دارند، پس می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

همچنین قیمت این مواد بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 

فوم عایق پاششی

فوم عایق پاششی علاوه بر کاربرد در صنعت ساختمان در دیگر صنایع پالایشگاه، نفت و گاز هم مورد کاربرد قرار می گیرد. فوم ها از دیگر عایق هایی هستند که کارایی خوبی در صنعت عایق بندی دارند. به همین خاطر، طراحان و متخصصان صنایع پوشش دهی به خوبی توان بهره برداری از این ترکیبات را در کاربردهای گوناگون دارند از جمله پوششهای شفاف برای پوشش دهنده های تک لایه مخصوص بامها و رنگهای مورد استفاده برای مشخص کردن محل گذر عابرین پیاده و… رنگ هایی که غلظت بالایی دارند نمی توانند گزینه خوبی برای اجرا با دستگاه اسپری باشند. اما یک پوشش عایق رطوبتی پاششی که معمولا با سیالات آب رقیق سازی می شوند می توانند بهترین انتخاب برای اسپری کردن باشند.

هر دوی این ها پایه آب می باشند و رقیق سازی آنها از طریق اضافه کردن سیالات آب است. عایق فوم به عنوان یک مانع برای تلفنهای موبایل موجود در محیط عمل میکند و باعث کاهش انتقال صدا در هوا از طریق یک ساختمان در سقف، کف و دیوار میشود.

  • چرا در عایق کاری سقف های فلزی جایگزین مناسبی برای پلی یورتان وجود ندارد؟

عایق پاششی تنها عایقی است که کاملاً بر روی سقف پاشیده شده و می چسبد و هیچ درز و فاصله ای در این بین وجود ندارد بنابریان بالاترین راندمان را دارد

  • علت بروز رطوبت در سقف های فلزی و شیروانی چیست؟

حرارت موجود در ساختمان و اختلاف دما موجب ایجاد بخار و انتقال آن به سقف می شود و در نتیجه ایجاد زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد نمود

فوم های پاششی را در اکثر مناطق ساختمانها مانند: دیوار، درب، کف، سقف، پنجره و … فوم های پاششی یک راه مناسب برای عایق کاری ساختمان در برابر آلودگیهای صوتی است که نقش زیادی در برقراری آرامش در زندگی افراد دارند. این فوم بیشتر در ظاهر شبیه اسفنج و اغلب برای دیوارهای داخلی استفاده میشود.

عایق فوم پاششی

فوم پاششی پلی یورتان یک عایق پلیمری می باشد که خواص عایق حرارتی و صوتی دارد. به منظور دستیابی به ضخامت فوم پاششی پلی یورتان در دستگاه تزریق فوم مطلوب، لایه های بیشتر را می توان با پاشش دوباره فوم بر روی دیواره ایجاد کرد.

به موازات ورود و استفاده از تکنولوژیهای جدید در صنعت ساخت و ساز در ایران، تولید و استفاده از عایق پاششی نیز از نیمه دهه ۱۳۸۰ در ایران شروع شده است. این پوشش در هر نوع سازه ای چه ساختمانی چه غیر ساختمانی (مثل یخچال ماشین) و به جهت جلوگیری از عبور و یا نفوذ گرما و سرما و یا حرارت مورد استفاده قرار می گیرد. با ظهور فرایند تولید حجم بالا امکان ساخت صفحات آماده فوم پلی یورتان وجود دارد که می تواند در ساخت خانه های آماده مورد استفاده قرار گیرد.

اسپری فوم در انواع مختلف دسته بندی میشوند و بطور کلی از لحاظ کاربرد به دو نوع سلول باز و سلول بسته دسته بندی میشوند. در نوع سلول بسته آن میتوان یه عنوان عایق صدا و رطوبت و عایق حرارتی از آن استفاده نمود . موضوع بعدی در ارتباط با اسپری کردن عایق ها می باشد که تاثیر بسیار زیادی در کمتر مصرف شدن ماده رنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *