نکات مهم عایق پاششی صوتی

  1. در این نوع عایق پلی یورتان سلول های باز زیادی وجود دارد و باعث میشود در این نوع عایق حفره های هوایی به وجود بیاید که باعث جذب امواج صوتی می شود.
  2. در حال حاضر نیز فوم پاششی سلول باز پلی یورتان به دلیل دانسیته پایین و ساختار سلولی خود مدرن ترین و قوی ترین عایق صوت موجود در صنعت آکوستیک می باشد.
  3. وجود حفره یا باکس های هوا در ساختار سلولی پلی یورتان باعث جذب صدا شده و از ارتعاش آن نیز جلوگیری می کند.
  4. از دیر باز تا کنون موثرترین عایق ها آن دسته از عایق ها هستند که بافت سلولی آنها متشکل از منافذ و یا باکس های هوا می باشد گواه این نظریه عایق سنتی پشم سنگ و فوم پلی یورتان سلول باز می باشند که هر کدام در عصر خود بهترین عایق صوتی بوده و بیشترین استقبال را نسبت به سایر رقبا داشته اند. اما عایق صوتی پلی یورتان در اصطلاح سلول باز بوده و وجود حفره های هوا داخل بافت سلولی این محصول باعث جذب صدا میگردد.

 

اما نکته مهم که اکثر تکنسین های اجرایی از آن آگاه هستند تنظیم دقیق این دستگاه ها می باشد. پیش ساخته نبودن عایق پاششی پلی یورتان: مهم ترین عامل دخالت کننده در قیمت این فوم، پیش ساخته نبودن این عایق پاششی پلی یورتان و تشکیل آن در محل ساخت و اجرای پروژه است.

 

عایق پاششی صوتی: مانع نفوذ صداهای بیرون به داخل ساختمان

• مهمترین ابزار برای جلوگیری از بروز استرس گرمایی در پرنده ها ، عایق کاری سقف است زیرا بیشترین میزان اتلاف انرژی از طریق سقف صورت می گیرد. زیرا کیفیت موادی که در کارخانه های مختلف استفاده می شود، متفاوت است. فوم پاششی پلی یورتان، بیشتر برای عایق کاری در صنایع ساختمان، پتروشیمی، سوله سازی برای دیوارها و سقف ها و زیرشیروانی ها ,درزها و منافذ باز و دیگر بخشهای در سازه های ، برای حفظ گرما در زمستان و سرما در تابستان استفاده می شود. به عنوان عایق مناسب در سقف ها و دیوارها به کار می رود. و برای عایق کاری حرارتی هم لازم است چگالی فوم بالا در نظر گرفته شودبه این ترتیب سلول های بسته در عایق زیاد می شوند و به صورت یک عایق حرارتی فوق العاده عمل می کنند. انواع صداهای بیرون به داخل ساختمان وارد نمیشوند. این اصطلاح به دلیل داشتن حفره های داخل بافت آن است.

 

عایق فوم پاششی

بنابراین اولین و مهمترین فاکتوربرای هر آنچه که قرار است عایق صوت باشد بافت سلولی نرم و دانسیته پایین است.در نتیجه به دلیل وجود فشار زیاد بتن ریزی و کف سازی وآسیب دیدن این قبیل فوم ها مناسب ترین روش اجرای آن در زیر سقف می باشد. این محصول که به فوم پاششی نیز معروف است با حداقل ضخامت 5 سانتیمتر و دانسیته 15 تا 20 اجرا میگردد.

استفاده از فوم پلی یورتان به منظور عایق حرارتی، فقط در لایه پنهان مجاز است و روی آن باید به وسیله (حداقل یک لایه تخته گچی) با ضخامت 5/1 سانتیمتر (یا سایر مصالح با عملکرد مشابه) محافظت شود.

شما مشتریان عزیز می توانید به منظور مشاوره رایگان فنی با کارشناسان و مشاوران در ارتباط باشید و با تماس با ما بهترین و مناسب ترین نوع عایق را برای خود انتخاب نمائید. فوم پاششی پلی یورتان ضریب مقاومت حرارتی بالایی دارد و همین سبب شده جزء عالی ترین و مقرون به صرفه ترین عایق های ساختمانی شناخته شود .این عایق با گذشت زمان خواص خود را حفظ می کند و دچار آسیب و تغییر شکل نمی شود. وزن بسیار کمی دارد و بار وزنی زیادی را به سازه ها تحمیل نمی کند. هنگام پاشش این دو ماده با یکدیگر ترکیب شده و عایقی یکدست و یکپارچه را به وجود می آورند.

در زمان اسپری کردن این عایق، مواد موجود در این دو ظرف با یکدیگر ترکیب شده و فوم عایق مورد نظر ساخته می شود. انتخاب عایق پلی یورتان برای هر نوع ساختمان و در هر شرایط آب و هوایی اهمیت بسیار زیادی دارد. از چسبندگی بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از محصولات بسیار پرفروش و با کیفیت ما انواع عایق های پلی یورتان است که این محصول دارای قیمت های متفاوتی است که بسته به نوع آن و مقدار آن مختلف می باشد. کاهش سرو صدا از دیگر مزایای مهم عایق پلی اورتان می باشد. موارد استفاده از فوم پلی اورتان پاششی سلول بسته در سقف، دیوار ها و پشت بام ساختمان ها است. این عایق در دیوار ها، شکاف های ساختمان، سقف و منافذ ساختمان قرار میگیرد و به صورت کامل مانع از ورود و خروج هوای سرد و گرم داخل ساختمان به خارج می شود. لوله ها، مخازن و… پلی یورتان مورد استفاده در این روش، از نوع ۱۰۰٪ جامد و با مواد اولیه دو جزئی است ولی نبایستی چسبندگی زیادی به سطح لوله از این پوشش توقع داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *