نحوه انتخاب فوم عایق پاششی

عایقهای حرارتی پلی ورتان پاششی نوعی پرکاربرد از خانواده پلی یورتانها هستند که می توانند از ورود صدا رطوبت و هوا جلوگیری نمایند. فوم پلی یورتان سلول باز به دلیل پلی یورتان یک پلیمر بسیار سبک است که در شرکتهای مختلف ساخته میشود این فوم از دو ماده به نام ترکیبات پلی یول و ایزوسیانات تشکیل شده است که در مخزن مخصوص پخش نگهداری میشود و در هنگام استفاده پس از ترکیب شدن با یکدیگر بر سطح موردنظر پاشیده میشود. این فوم هیچ گونه ترکیبات عالی فرار یا مواد سرطان زا ندارد. عایق حرارتی از نفوذ یا خروج حرارت، عایق رطوبت از جذب رطوبت و عایق صوتی که از عبور هرگونه صدا و صوتی جلوگیری خواهد کرد.ساختار سلولی باز حفره های هوای زیادی درون خود دارد که این حفره ها صدا را به خود جذب کرده و عایق صوت محسوب می شوند.

قیمت عایق پلی یورتان پاششی به عاملهای مختلفی که در بالا گفته شد بستگی دارد. پلی یورتان کاربردهای مختلفی دارد از کف و بالشتک کفش گرفته تا مصارف صنعتی. در برخی از موارد، وجود عامل رطوبت زا برای عمل سخت شدن ضرورت دارد. با این حال، در حین تصمیم برای انتخاب عایق حرارتی پلی یورتان ممکن است سوالاتی در ذهن ایجاد شود که در این مقاله قصد داریم به برخی از آنها پاسخ دهیم. قیمت عایق پلی یورتان پاششی بسته به نوع آن متفاوت است؛ اما در هر نوعی که باشد هزینه ها شامل قیمت خود عایق، هزینه های اجرا و به کارگیری آن بعد از بازدید کارشناس می شود.

 

نکاتی برای انتخاب عایق پاششی

ازجمله عایقهای مدرن می توان به عایق پاششی پلی یورتان اشاره کرد. به همین علت است که اکثریت ساختمانهای قدیمی در مقایسه با آپارتمانهای جدید دارای هدررفت انرژی بالاتری هستند. فوم پاششی پلی یورتان یک محصول عایق حرارتی و صوتی و کاملاً سازگار بر پایه پلی یورتان است که با اسپری شدن روی سطح کار به وسیله دستگاه های مخصوص راکتور با دمای 60 درجه و با فشار 100 بار در ساختمان سازی مورداستفاده قرار میگیرد.

عایق پاششی پلی یورتان کاربرد های بسیار زیادی دارد. اینکه یک عایق رطوبتی پاششی قدرت آن را داشته باشد که با حجم کم یک مساحت گسترده را پوشش دهی کند نشان از نرخ مصرف کم آن دارد. پلاستیک تسلیح شده نیز در بازار ساخت خانه در کفی سقف، درب احاطه شده، تاج پوشش بالای درب، سیستم دودکش، پنجره ها و… فوم های سخت پلی یورتان به عنوان عایق حرارتی در اشکال مختلف مانند ساندویچ پانل پلی یورتان، انواع پوشش پلی یورتان، عایق حرارتی میانه درب ها، درزگیر پلی یورتان انواع اتصالات، عایق حرارتی کف سردخانه ها و فوم پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرند.

فوم پلی یورتان با روشهایی قابل بازیافت است و به این ترتیب بازیابی ضایعات فوم به هر دو روش، ضمن اثرات مثبت زیست محیطی، سود اقتصادی و صرفه جویی مالی نیز به دنبال دارد.

با ظهور فرایند تولید حجم بالا امکان ساخت صفحات پیش ساخته فوم پلی یورتان وجود دارد که می تواند در ساخت خانه های مرکب مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این نوشته با موضوع قیمت عایق پلی یورتان پاششی با ما باشید. اسپری فوم به عنوان یک مجموعه سالیان زیادی است که درزمینه تولید و فروش انواع عایقهای ساختمان ازجمله عایق پاششی پلی­یورتان در فضای مجازی فعالیت میکند. این عایق یک سیستم دوجزئی با چگالی پایین برای کارهای صنعتی مسکونی و تجاری طراحی شده که بدون ساختار است. اولین پلی یورتان، از واکنش دی ایزوسیانات آلیفاتیک با دی آمین به دست آمد. در همین راستا تا به امروز عایقهای مختلفی طراحی و در دسترس عموم قرارگرفته است. مقدار سطح پروژه نیز از عوامل دیگر اثرگذار در قیمت عایق پلی یورتان پاششی است. برای اجرای عایق رطوبتی در مکانهایی که امکان ترمیم عایق وجود ندارد، از فوم پاششی پلی اورتان سلول بسته استفاده میشود. عایق پلی یورتان پاششی سلول بسته می تواند به عنوان عایق رطوبتی و عایق حرارتی به کار گرفته شود و عایق پلی یورتان پاششی سلول باز میتواند به عنوان عایق صوتی به کار گرفته شود که عایق پلی یورتان سلول باز و سلول بسته شامل مواد پلی یورتان و ایزوسیانات یا همان چسب است که به هنگام اسپری با هم مخلوط می شوند و فوم عایق پاششی پلی یورتان را به وجود می آورند.

 

 

انواع عایق پلی یورتان پاششی

دو نوع بسیار رایج پلی یورتان که به صورت متداول برای عایق کاری دیوارهای خارجی استفاده می شود: عایق به صورت پاششی یا عایق پانلی می باشد که هر دو می توانند در سطح زمینه ی پروژه اعمال گردد. عایق پلی یورتان پاششی انواع مختلفی دارد که به دو نوع سلول باز و سلول بسته تقسیم میشود. هزینه استفاده مواد فوم پاششی پلی یورتان برای هر پروژه به چندین عامل بستگی دارد که در زیر گفته میشود.

نوع برند، کیفیت مواد عایق در قیمت آن مؤثر است. برای اطمینان رعایت مقررات ایمنی و پایداری کاری نصب تجهیزات استخراج و فیلتراسیون مؤثر مورد نیاز است. بهترین نوع عایق های پلی یورتان، عایق پلی یورتان پاششی است.

قیمت فوم پاششی پلی یورتان و هزینۀ اجرای آن چگونه است؟

دو پارامتر مواد اولیه و هزینه اجرا مهم ترین موارد موثر در قیمت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *