عایق پاششی مناسب شما

  • عایق پلی یورتان پاششی
  •   عایق پاششی پلی یورتان

با استفاده از این روش میتوان انواع محیطهای مختلف را عایق کاری کرد. چسبندگی عایق سلول باز بسیار بالا است و در این صورت مانع عبور صدا میشود و انواع آلودگیهای صوتی را در محیط کاهش میدهد. انواع عایق صوتی را می توانید با قیمت کارخانه از ما خرید نمایید.

از این روش عایقکاری می توان در تمام مکانها و بر روی انواع سطحها استفاده کرد. در برابر انواع حشرات و میکروبها مقاومت میکند؛ بنابراین هیچگونه حشره و میکروبی در قسمتهایی که عایق کاری شده است، جمع نمی شود.

عایق فوم پاششی در زمانی که اسپری میشود تا حدودی برای انسان خطرناک است، اگر تجهیزات ایمنی مناسب و لباس پوشیده مناسب نداشته باشید، ذرات میتوانند به چشم، پوست یا در صورت تنفس از طریق دهان و بینی به بدن آسیب وارد کنند. این نماها جدا از اینکه نوساز یا قدیمی ساز باشند، رطوبت بیرون ساختمان را به داخل ساختمان منتقل کرده و در نتیجه دیوارهای داخلی ساختمان آسیب می بیند و اگر مدت زیادی از این قضیه بگذرد رنگ دیوار و حتی وسایلی که داخل منزل با دیوار تماس دارند را با آسیب روبرو می کند. این عایق از ترکیب مواد پلیمری باکیفیتی ساخته شده است که به مدت طولانی میتواند ساختمان را به طور کامل عایق بندی کند.

 

عایق پلی یورتان پاششی

از جمله مزایای مهم پانل پلی یورتان بالا بردن سرعت اجرای عایق کاری به حدود ۲۵۰ الی ۴۰۰ متر مربع در روز میباشد. هزینه اجرای این نوع فوم پاششی در برابر مزایای زیادی که دارد، بسیار مناسب است.

باتوجه به اینکه فوم پلی یورتان بعد از ورود به محیط به سرعت خشک می شود، پس یک نوع عایق بندی دائمی را در کمترین زمان ممکن بر روی تمامی سطوح ایجاد می کند. تاحدامکان سعی کنید که راه اندازی دستگاه را به افراد ماهر و متخصص واگذار کنید، تا عایقکاری ساختمان به بهترین شکل ممکن انجام شود. توسط این مدل عایق بندی، حرارت به میزان کمتری هدایت می شود. این مدل عایق، حرارت، صوت و رطوبت را بسیار کمتر از سایر عایقهای دیگر هدایت میکند. از همین رو، سال هاست که پژوهشگران در تلاش برای کاهش دفن ضایعات فوم و جایگزینی روش بازیافت هستند. ساختار فوم سلول بسته بسیار فشرده است و توسط استانداردهای جهانی تأیید شده است. خود پلي يورتان پاششي به دو نوع سلول باز و بسته تقسيم ميشود در نوع باز امواج صوتي بهتر جذب ميشود و نوع بسته براي عايق حرارتي بسيار مناسب است. هنگامی که این دو ماده با همدیگر ترکیب میشوند، یک نوع ماده شیمیایی را ایجاد میکنند که به حالت جامد تبدیل میشود.

 

عایق پاششی پلی یورتان سلول باز

یک عایق صوتی مناسب به شمار می رود. فوم پاششی سلول باز پلی یورتان به سبب ساختار سلولی آن (وجود باکس های هوا) در آکوستیک و عایق سازی صوتی مصداق بارز روش جرم-فنر-جرم است که یکی از روشهای میرایی صوتی میباشد. کاربرد این عایق در صنعت و ساختمان های مسکونی و تجاری است.

عبور امواج از چندین لایه از مواد با چگالی متفاوت باعث میرایی صوت میگردد. فوم پلی یورتان سلول باز نیز در میان دیوار، گچبرگها (Board Gypsum)، صفحات سیمانی (Board Cement Fiber) بلافاصله پس از عبور موج صوت باعث اصطکاک آن شده و با کاهش انرژی صوت و تبدیل آن به حرارت و گرما باعث میرایی صوت میگردد.

عایق پاششی پلی یورتان صوتی مناسب ترین عایق برای جلوگیری از صداهای مزاحم در داخل ساختمان است. فومهای پاششی پلی یورتان یک نوع روش جدید برای عایق کاری ساختمان هستند که می توانند دیوارها، سقف، درز و شکافها، پنجرهها و … این نوع عایق بسیار مقاوم و نرم است.

 

  •     عایق الاستومری لوله ای مسی

 

عایق الاستومری لوله ای مسی

خصوصیات عایق الاستومری فوم های الاستومری شامل ضریب انتقال حرارتی و صوتی بسیار کمی می باشند. که این ویژگی … [Source: LinkedIn]

فوم پاششی پلی یورتان نیز متشکل از دو جز مایع به نام های ایزوسیانات و پلی یول میباشد که تحت شرایط دمایی خاص و فشار مناسب در دستگاه فوم پاششی پلی یورتان ترکیب و پس از پاشش به روی سطوح به سرعت به شکل فوم تغییر حالت می دهد. شیشه های دو جداره در زمینه عایق صوتی و حرارتی با پلی یورتان قابل رقابت نمی باشد.

بهترین دما برای راه اندازی این نوع عایق کاری ها دمای ۴۰ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت است. از این مواد می توان بر روی هر نوع مصالح و سطوحی استفاده کرد. هنگام استعمال از این عایق بایستی از پوشش های ایمنی مصرف شود زیرا گازی که حین فعالیت با این فوم ها در اطراف پخش می گردد و سلامتی افراد را به خطر می اندازد.

• قابلیت چسبندگی بسیار بالا بدون استفاده از مواد دیگر همانند چسب ها و غیره که در سایر عایق بندی های معمول مانند: پشم، سنگ، پشم شیشه و غیره وجود ندارد

در اغلب نمای خارجی ساختمان ها که از جنس سنگ، سیمان یا آجر و یا نماهای شیشه و کامپوزیت می باشد، آب به داخل نفوذ می کند. استفاده از پوشش پلی یورتان می تواند این مشکل را حل کند، طبیعتا این جذب به میزان ۱۰۰٪ نیست اما با توجه به کیفیت عایق استفاده شده می تواند متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *