عایق پاششی: عایق مطلوب شما!

عایق پاششی پلی یورتان کاربردهای گسترده ای دارد، از ساختمان سازی تا صنایع مختلف به شکل های مختلف از عایق پلی یورتان پاششی استفاده می شود.

اولین فوم پلی اورتان، از واکنش دی ایزوسیانات آلیفاتیک با دی آمین به دست آمد.

پر کاربردترین نوع عایق پاششی با ضخامت ۰٫۵تا ۲٫۵ و دانسیته ۰٫۵ تا ۴۰ است که در اصطلاح به آن عایق سلول بسته نیز گفته میشود.

از موارد دیگر به کارگیری این عایق های پاششی در سوله ها، پشت بام ها، درزها، دیوارها و سقف ها و منافذ باز، رایزرها و سایر قسمت ساختمان هاست و به منظور محفوظ ماندن از سرما در فصل سرد و گرما در فصل گرم به کار می روند.

همچنین با اسپری فوم پلی یورتان و درزگیری منافذ با استفاده از این نوع عایق می توانیم از عبور گردوخاک و حضور حشرات در محیط جلوگیری کنیم.

در ساختمانهای مدرن اولین نوع عایق کاربردی عایق پاششی پلی یورتان است که در بنای خود استفاده می کنید.

برای اجرای عایق پلی یورتان پاششی نیاز است ابتدا دو ماده تشکیل دهنده آن گرم شوند و تبدیل به مایع شوند و بعد از آن توسط دستگاههای مخصوص به سطح مورد نظر پاشیده می شوند.

 

موارد مهم درباره عایق پاششی

پلی یورتان یک پلیمر بسیار سبک است که در شرکت های مختلف ساخته میشود این فوم از دو ماده به نام ترکیبات پلی یول و ایزوسیانات تشکیل شده است که در مخزن مخصوص پخش نگهداری میشود و در هنگام استفاده پس از ترکیب شدن با یکدیگر بر سطح موردنظر پاشیده میشود. تفاوت این دو مربوط به ساختار سلولی آن هاست.

این محصول کارایی بسیار بالایی دارد. به این دلیل که این نوع عایق خود جزء بهترین ها در این حوزه شناخته می شود و نباید استفاده از آن را فراموش کرد.

عایق پلی یورتان پاششی انواع مختلفی دارد که به دو نوع سلول باز و سلول بسته تقسیم میشود.  فوم های پلی یورتان شامل فوم های نرم ، فوم های سخت ، نیمه سخت و اینتگرال اسکین است.

عایق پلی یورتان پاششی سلول بسته می تواند به عنوان عایق رطوبتی و عایق حرارتی به کار گرفته شود و عایق پلی یورتان پاششی سلول باز میتواند به عنوان عایق صوتی به کار گرفته شود که عایق پلی یورتان سلول باز و سلول بسته شامل مواد پلی یورتان و ایزوسیانات یا همان چسب است که به هنگام اسپری با هم مخلوط می شوند و فوم عایق پاششی پلی یورتان را به وجود می آورند.

فوم پاششی پلی یورتان یک محصول عایق حرارتی و صوتی و کاملاً سازگار بر پایه پلی یورتان است که با اسپری شدن روی سطح کار به وسیله دستگاههای مخصوص ری اکتور با دمای 60 درجه و با فشار 100 بار در ساختمان سازی مورداستفاده قرار میگیرد.

 

عایق پاششی پلی یورتان: بهترین عایق صرفه جویی انرژی…

پلی یورتان­ها نقش مهمی در راحتی و کیفیت زندگی ما دارند و تولید بسیاری از فرآورده های موردنیاز ما مثل مبلمان، تشک، کفپوش، کفش، اسباب­ بازی و عایق­های گوناگون به آن­ها وابسته است … [Source: اقتصاد آفرین]

 

تشکیل فوم اسپری پلی یورتان با کیفیت بالا نیازمند بهره گیری از عوامل مختلفی از جمله تنظیم دستگاه، انتخاب مواد اولیه مناسب، اجرای صحیح و اصولی کار طبق دستورالعمل شرکت تولید کننده مواد اولیه پلی یورتان و غیره می باشد.

ضخامت موردنیاز فوم پلی یورتان برای کارهای متفاوت یکی دیگر از این عوامل است.

به منظور رسیدن به قطر مورد نظر، می توانید با پاشش دوباره فوم به سطح دیواره ها، لایه های بیشتری ایجاد کنید. این پوشش ها در حالت خشک سطح نیمه براق سفید رنگی را ایجاد می کنند که برای پوشش کف های بتنی یا تزئین کفپوش های چوبی به ویژه در مواردی که مقاومت در برابر الکل یا آب حائز اهمیت است، بسیار مناسب تشخیص داده شده اند.

فوم پلی یورتان با کاربرد عایق، با توجه به برتری های کیفی قابل توجه به ویژه در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته و پیشرفت های بسیاری نیز در راستای بهبود خواص آن تاکنون صورت پذیرفته است.

 

قیمت عایق پاششی پلی یورتان

در ادامه این نوشته با موضوع قیمت عایق پلی یورتان پاششی با ما باشید.

در کل باتوجه به مطالب گفته شده قیمت عایق پلی یورتان پاششی بر اساس دو پارامتر اصلی بررسی می شود. این دو پارامتر یکی مواد مصرفی عایق پاششی پلی یورتان و دومی هزینه و دستمزد اجرای آن است.

قیمت عایق پلی یورتان پاششی بسته به نوع آن متفاوت است؛ اما در هر نوعی که باشد هزینه ها شامل قیمت خود عایق، هزینه های اجرا و به کارگیری آن بعد از بازدید کارشناس می شود.

در بحث قیمت عایق پلی یورتان پاششی به دلیل نوسانات بسیار در بازارهای داخلی و در زمینه خریدوفروش این محصول لیست قیمت مشخص و قیمت های دقیق نمی توان ارائه کرد و قیمت های درج شده در سایتها ثابت و مشخص نیستند و به علت نوسان بسیار زیاد ارز در کشور ما دچار تغییرات بسیار زیادی می شود؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت عایق پلی یورتان پاششی بهتر است که جهت استعلام قیمت با شرکتها و متخصصان در این زمینه تماس بگیرید.

برای استعلام قیمت و مشاوره و جهت بازدید رایگان شرکتها از مکان شما میتوانید با شرکتهای مربوطه تماس گرفته و از شرایط ویژه فروش آنها بهره مند شوید.

ما در این مقاله به معرفی و کاربرد های عایق پلی یورتان پرداختیم و از عوامل موثر بر قیمت فوم پاششی گفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *