حقایقی درباره عایق پلی یورتان پاششی

عایق پلی یورتان علاوه بر عایق حرارتی و صوتی به عنوان عایق رطوبتی نیز در مناطق رطوبت خیز سراسر دنیا از جمله شمال کشور خودمان از اقبال بیشتری برخوردار است. علاوه بر اين مقاومت در برابر رطوبت و اسيد نيز جزو ديگر مزاياي عايق است.

  • ضد جانوران و حشرات: عايق پلي يورتان در برابر ميکروب، قارچ و آلودگي مقاومت بالايي دارد و ضد باکتري و جانوران موزي است به همين دليل از رشد حشرات و ساير جانوران موزي پيشگيري مي کند و نقش موثري در حفظ بهداشت خانه دارد.
  • قابليت تزريق و قالب گيري: اين فوم براي سطوح مسطح و غير قابل دسترس گزينه مناسبي است چون ميتوان آن را تزريق يا قالب گيري کرد.
  • حجم بالا: فوم پلي يورتان پاششي حجم بالايي دارد و تمام قسمت هاي مد نظر را پوشش مي دهد.
  • قابلبت رنگ آمیزی: این عایق بعد از خشک شدن در محل کار قابلیت رنگ آمیزی و شکل دادن را دارد.

 

 

عایق الاستومریک و موارد کاربرد آن

لبه بیرونی عایق الاستومریک از یک سطح صاف به نام پوست تشکیل شده که به عنوان بازدارنده و عایق عمل می کند. به دلیل ماهیت انعطاف پذیر این عایق در … [Source: Khabar Online]

 

کاربردهای عایق پلی یورتان:

پلی یورتان، علاوه بر به کارگیری در زمینه عایق کاری، موارد به کارگیری مختلفی و متفاوت و فراونی در صنعت دارد. یکی از موارد استفاده و به کارگیری اصلی و عمده عایقها و فوم پلی یورتان، در تولید و ساخت ساندویج پانل می باشد. موارد استفاده از فوم پلی اورتان پاششی سلول بسته در سقف، دیوار ها و پشت بام ساختمان ها است. بدين منظور در تحقيق حاضر با استفاده از نانو ذرات SiO2 ،سعي در افزايش استحكام ديواره هاي فوم پلي يورتان و بهبود خواص حرارتي آن شده است.

تحقيقات گسترده اي در زمينه مواد مركب پايه پلي يورتان صورت گرفته است. بیرنگ و ظاهر مواد حفظ میشود. در حال حاضر مواد اولیه فوم پلی یورتان هم در داخل و خارج از کشور تولید می شود که در حال حاضر بهترین مواد اولیه وارداتی بوده و قیمت نسبتاً بالاتری دارند. این محصول به دلیل سلول های باز فوم، انرژی صوتی که به صورت امواج پس از برخورد درون میلیونها سلول باز فوم و ارتعاش درون آن صدا را از بین می برد. افزايش دانسيته باعث افزايش تعداد روزنه هاي سلول در واحد حجم شده، پس سهم تابش كاهش مي يابد .همان طور كه فاكتور K كاهش مي يابد.

در دانسيته هاي بالاتر، اين اثر با افزايش مشهودي در رسانايي پليمر خنثي مي شود، كه افزايش فاكتور K را توصيف مي كند. همانطور که از شکل ۶ و ۷ و ۸ دیده می شود، ترک خوردگی، وجود درز و حفره در فوم های سلول بسته نشانگر ترکیب نامناسب مواد یا ضخامت بیش از حد در اثر پاشش پیوسته فوم بر روی دیوار یا سقف، بدون دادن فرصت لازم برای خروج گرمای واکنش باشد.

فرایند پاشش (اسپری) مشابه فرایند لایه گذاری دستی است اما تفاوت آن کاربرد الیاف و مواد رزین روی قالب است، پاشش، یک فرایند ساخت کامپوزیت با قالب باز است که در آن رزین و تقویت کننده ها روی قالب پاشیده میشوند.

کاربرد این عایق در صنعت و ساختمان های مسکونی و تجاری است. با استفاده از ميكروسكوپ SEM مدل Leo1450VP ،شكل و اندازه هاي حفرات فوم و نقش نانو ذرات SiO2 بر روي پايداري آنها، مورد نقد و بررسي قرار گرفت. جهت تشخيص نقش نانو ذرات SiO2 بر روي استحكام و مقاوت فشاري فوم، نمونه ها توسط دستگاه كشش يونيورسال Zwick ،مدل Z250 و تحت نرخ كرنش min / mm 2/1 مورد آزمايش قرار گرفتند.

 

عایق پاششی پلی یورتان

همچنین پلی یورتان ارزان قیمت و تولید انواع فوم های پلی یورتان مخصوص حرارت و اسپری فوم پلی یورتان و قیمت عایق پلی یورتان و خرید عایق پلی اورتان ، عایق پلی یورتان پاششی و عایق پلی اورتان با دفتر شرکت تماس بگیرید. فوم پاششی و اسپری پاشش اگر در دست یک خبره باشد می تواند یک خانه ی بلوکی را به یک خانه زیبا تبدیل کند.

ويژگي هاي ديگر آن نيز اين ماده را در كاربردهاي مختلف صنعتي وارد كرده است. امروزه اکثر افراد برای برقراری آسایش و آرامش در زندگی خود، از انواع عایق کاریهای مختلف در ساختمان خود استفاده میکنند. این عایق بهعنوان بهترین عایق در ساختوساز کشورهای مختلف ازجمله در کشورمان به وفور مورداستفاده قرار میگیرد. همچنين به منظور مشخص شدن نقش نانو ذرات SiO2 بر روي رفتار حرارتي فوم، نمونه هاي توليدي تحت C 550 و نرخ افزايش دما min /o C 25 ،دماي نهايي o آزمون TGA قرار گرفتند. مطالعات انجام گرفته توسط نويسندگان مقاله حاضر، بيانگر عدم توجه محققان گذشته در اين زمينه، به نقش نانو ذرات SiO2 در بهبود خواص مكانيكي فوم پلي يورتان مي باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *