حقایقی درباره عایق فوم پاششی

فوم عایق پاششی

• پلی یورتان را می توان بر روی هر نوع سطحی از جمله قیر، چوب ، سیمان ، آسفالت ، فلز ، آجر یا کاشی پاشش کرد ، ضمن این که چسبندگی بالایی به سطوح فوق دارد. • قابلیت افزایش حجم عایق و انتخاب دانسیته لازم آن در زمان اجرا، بر اساس شرایط سطح مورد نظر.

فوم پلی یورتان با چگالی کم ، عایق گرمایی کارآمدی است که با وجود سبکی وزن ، در مقایسه با سایر عایق ها با همین دانسیته دارای مقاومت بالاتری است.

فوم پلی یورتان به دلیل نفوذناپذیری در برابر سیگنالها در صنعت مخابرات مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین ممکن است برای پوشاندن ظاهر بصری سایر تجهیزات استفاده شود که در آنها هیچ نفوذ پذیری سیگنالی رخ ندهد مانند اتاقکهای تجهیزات یا سازه های نگهدارنده فولادی

• آمارهای جالبی در شمال آمریکا نشان می دهد که استفاده از فوم پاششی برای عایق ساختمان به عنوان عایق حرارتی در سقف و دیواره ها میزان مرگ و میر تا 5/0 درصد کاهش می دهد.

فومهای سلول بسته با عنوان فوم پاششی حرارتی شناخته شده اند که برای عایق بندی ساختمان بر روی کف، سقف، دیوار، درز و شکاف و … در صنایع مختلف

در سالنهای مرغداری و دام و طیور و پرورش قارچ با توجه به این که معمولاً دمای هوای خارج سالن پائین تر یا بالاتر از هوای داخل آن می باشد، و حفظ دمای مورد نظر بسیار مهم است یکی از راههای حفظ دمای سالن ، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه ها عایق نمودن آن در برابر انتقال حرارت است که در سالن های مرغداری یک شرط لازم به حساب می آید.

• با توجه به توضیحات فوق امروزه بهترین روش برای عایق کاری سالن های پیش ساخته یا طراحی شده ، اسپری پاششی پلی یورتان است که مصرف آن با توجه به افزایش قیمت انرژی و بهینه سازی مصرف سوخت در حال افزایش است.

• در مناطق سردسیر هدف از عایق کاری ساختمان ، کاهش خروج گرمای تجهیزات حرارتی از راه سقف و دیوارهاست که بهترین گزینه پیشنهادی عایق پلی یورتان است. این عایق پاششی یکی از بهترین عایق های حرارتی و برودتی مورد استفاده می باشد.

عایق عای پلی یورتان به شکل پیش ساخته نیز تولید می شوند مانند ساندویچ پانلها ولی اساساً مسئله اصلی این است که به هنگام نصب ، از عایق های پیش ساخته و پانلی در تقابل با یکدیگر و زوایای سقف ، دیوار و کف درز و شکاف بسیاری به جا می ماند و همین شکاف ها باعث عدم یکپارچگی و در نتیجه بروز پل حرارتی و صوتی می شود.

سقف های ساخته شده از صفحات فلزی ، در تابستان ، حتی در نقاط سردسیر ممکن است تا 6/65 درجه سانتیگراد(150 درجه فارنهایت) یا بالاتر گرم شود؛ از این رو سالن های عایق کاری نشده در مناطق گرم به دلیل گرم تر شدن سقف نسبت به داخل سالن و بازتاب بیشتر گرمای خورشید به داخل مرغداری ، بسیار گرم خواهند شد .

 

عایق پاششی برای داخل دیوار

در ساختمانهای جدید می توان داخل بلوک را با فوم پاششی پلی یورتان پر کرده که باعث اضافه شدن بهره وری انرژی، استحکام ساختاری و ممانعت از انتقال صدا در دیوارهای سازه می شود.

همچنین فوم پاششی پلی یورتان نیز تا حدی مقاومت در برابر آب و رطوبت ایجاد می کند به این صورت که لایه ای از عایق را تشکیل می دهد، شکاف ها و شیارها را در طول برنامه پر می کند و اشکال نامنظم را پوشش می دهد.

• ازآن جایی که گرمای جذب شده از سقف بدون عایق حتی ازگرمای بیرون نیز بیشتر می شود، حتی جدید ترین سیستم های تهویه نیز قادر نخواهند بود کل گرمای وارد شده را جابه جا کنند. اگر چه دستیابی به راندمان های بالا در مصرف انرژی های گرمایشی و سرمایشی در سطوح مصرف خانگی و صنعتی مقدور و به صرفه اقتصادی نیست ، اما در سال های اخیر با نوآوری های صورت گرفته در تولید عایق های برودتی و حرارتی جدید ، پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در این مورد شاهد هستیم.

اجرای عایق پاششی چه به صورت دستی و چه به صورت پاششی  سرعت عایق کاری را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد که این میزان در حالت پاششی به ۲ الی ۴ برابر سریعتر از روشهای سنتی میرسد.

شرکت نبوغ بهینه گستر انواع عایق پلی یورتان را در انواع فوم پاششی و فوم تزریقی پلی یورتان و فوم تخته ای ارائه می کند که عایق حرارت، صوت و رطوبت می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *