تولد عایق پاششی پلی یورتان

خوب است بدانید استفاده از فوم پاششی پلی یورتان سرعت کار در عایق کاری ساختمان رو به افزایش است و همچنان می تواند نقش بسزایی در بالابردن استحمام سازه داشته باشد.

نوع سلول بسته آن که دارای دانسیته بیشتری است عایق بسیار خوب حرارتی می باشد. عایق حرارتی پلی یورتان در دیوارهای داخلی ، برای پر کردن حفره ها و حتی پاشش مستقیم روی بلوک های دیوار و دیگر سطوح کاربرد دارد. از آنجایی که ترکیبات فوم پاششی پلی یورتان دارای مواد شیمیایی خطرناکی می باشد بنابراین پاشش فوم می تواند سلامتی انسان را به مخاطره بیاندازد.

عوامل متعددی در محاسبه قیمت فوم پاششی پلی یورتان اثر گذار هستند نوع عایق پاششی (حرارتی یا صوتی)، سطح مورد اجرا، شرایط محل اجرای فوم پاششی (فضای باز یا بسته)، ضخامت فوم پلی یورتان و محل جغرافیایی پروژه می باشد.

 

 

چند نکته مهم در مورد عایق پاششی

 

اجرای عایق پاششی حرارتی پلی یورتان در سراسر کشور ، با قیمت مناسب واجرای سریع و کیفیت عالی با استفاده  از مواد درجه یک با دانسیته متناسب با موقعیت مکانی شما.

با توجه به دامنه رایج استفاده از عایق های حرارتی در مصارف خانگی، صنعتی و نظامی (دامنه دمایی 30 – تا 110 درجه سانتیگراد)، مطالعات انجام شده نشان داده که فوم های سخت پلی یورتان به عنوان عایق حرارتی پلی یورتان نسبت به سایر عایق های حرارتی از راندمان عملکرد مطلوب تری برخوردار می باشد که این خود بزرگترین مزیت استفاده فراوان و گسترده از عایق پلی یورتان می باشد. اما متاسفانه معماران و سازندگان ساختمان ها به آن توجه زیادی نمی کنند. استفاده از این فوم، تفاوت زیادی با عایق پاششی پلی یورتان ندارد. استفاده از این عایق پاششی پلی یورتان در نهایت موجب کاهش هزینه ها برای مردم می شود. می توان گفت: با به کار گیری این فوم می توان مانع 70% از هدر رفتن انرژی شد.

روش کار به شکل پاشش یا ریختن پوشش روی سطح و به دنبال آن ماله کشی دستی یا حتی به وسیله غلتک است. زیادترین دمای عملکرد پلی یورتان ۷۰تا۸۰ درجه سانتی گراد است. فوم پاششی از جنس پلی یورتان در دو نوع فوم پلی یورتان سلول باز و فوم پلی یورتان سلول بسته کاربرد دارد.

قیمت عایق پلی یورتان بسته به نوع آن متفاوت می باشد و در هر نوع که باشد شامل قیمت خود عایق به کارگیری و همچنین شامل هزینه اجرای می شود که هزینه اجرای عایق پلی اورتان بعد از بازدید کارشناس معین می شود.

همچنین فوم پاششی در کنج سقف های شیروانی و حفره ها و درزها مقدار بیشتری مصرف می شود که باید در محاسبات لحاظ گردد. البته فوم سلول باز به دلیل داشتن مواد شیمیایی کمتر و تولید این محصول در حجم زیاد غالبا در قیمت پایین تری قرار دارد؛ اما به دلیل نداشتن دوام کافی در برابر آب همچنان برای فضا های باز نمی تواند گزینه مناسبی باشد بنابراین بیشتر برای دیوارها، کف و همچنین در سقف ساختمان به کار میرود.

آیا فوم پلی یورتان آتش می گیرد؟

عایق پاششی کلیه فضاهای خالی و حفره های هوایی را پوشش می دهد و لایه کاملی از عایق برروی سطح شکل می گیرد. بنابراین فضایی برای آتش سوزی باقی نمی ماند. ولی در صورت آتش سوزی کند سوز است و به سختی گسترش می یابد.

سرعت واکنش میان پلی ال و ایزوسیانات در فوم های اسپری پلی یورتان بسیار بالا می باشد به گونه ای که پس از پاشش مخلوط پلی ال و ایزوسیانات برروی سطح مورد نظر (حتی سطوح عمودی و سطوحی که در خلاف جهت جاذبه زمین نصب شده اند) واکنش تشکیل فوم پلی یورتان با سرعت بالایی آغاز شده (کمتر از ۲ ثانیه پس از پاشش واکنش فوم شدن آغاز و در کمتر ۲۰ ثانیه فوم پلی یورتان پاششی تشکیل گردیده و ساختار فوم شکل می گیرد) و فوم اسپری پلی یورتان با سرعت بالا و بدون شره مواد به پایین و با چسبندگی بالا به سطح تشکیل می گردد.

این عامل موجب شده اتلاف انرژی در ساختمان های نو و تازه ساخت در مقایسه با بناهای قدیمی کمتر باشد. این فوم خواص عایقی خود را در طی گذشت زمان حفط می کند و بدون تغییر و یا آسیبی باقی می ماند. با وجودی که هر تولید کننده فوم پلی یورتان دمای سطح پاشش پلی یورتان را بر اساس مشخصات مواد خود تعیین می کند، اکثر سیستم های فوم پاششی پلی یورتان بر این که دمای سطح پاشش باید بالای ۱۰ درجه سانتی گراد باشد توصیه می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *