تغییرات عایق پاششی!

عایق پاششی در ابتدا بصورت فوم عرضه آماده عرضه می شد و این تکنولوژی از کشور آلمان شروع شد پس از آن به مرور تغییراتی در آن به وجود آمد و در کشورهای آلمان و ترکیه به تکمیل این تغییرات پرداختند که این امور تا جایی ادامه پیدا کرد که امروزه پانل های فوم پلی یورتان تولید میشود که با ۱۲ ماده افزودنی تولید طی فرآیندهای متعدد تولید شده که نه تنها معایب عایق های سنتی را بر طرف کرده بلکه ویژگیهای شگفت انگیزی به آن افزوده است.

اعمال عایق حرارتی پلی یورتان پاششی سلول بسته به دیوارهای خارجی ، یک سری از امکانات در طراحی را به ما می دهد، نه تنها برای ساختمان های نوساز بلکه برای مقاوم سازی سازه های قدیمی و…

اولین پلی یورتان، از واکنش دی ایزوسیانات تولید شدند. لازم به ذکر است که اجرای عایق پاششی باید با بکار بردن تجهیزات ایمنی و توسط یک فرد متخصص و دارای تبحر کافی انجام گیرد زیرا در حین اجرا، گازی سمی تولید میشود که استشمام آن ممکن است سلامتی انسان را دچار خطر کند.

 

فوم عایق پاششی

در هنگام خرید باید به استانداردهای لازم در زمینه عایق فوم پلی یورتان پاششی توجه نموده و تمام اطلاعات را در مورد نحوه کار کردن با آن را دریافت نمایید همچنین از این وسیله برای تمام لوله ها و سقفها می توان استفاده کرد. برای پاشیدن این عایق بعد از مخلوط کردن دو مایع اصلی با هم فوم در درون دستگاه شکل می گیرد و وسیله تفنگی که مخصوص به این کار می باشد با فشار و حرارت محیط بر روی سطح مورد نظر پاشیده می شود و به صورت یکپارچه و ضخامت مناسب فوم فشرده صورت می گیرد. دو مایع ایزوسیانات و پلی یول در تفنگ مخلوط سازی دستگاه مربوطه تحت فشار و حرارت معینی با هم ادغام شده و پس از پاشش، حجم این مایع ترکیبی ظرف چند ثانیه افزایش پیدا می کند و به شکل فوم فشرده، منسجم و یکپارچه ای به ضخامت دلخواه (بسته به میزان ماده پلی یورتان پاشیده شده) در می آید. از عایق پلی یورتان به عنوان عایق حرارت، عایق صوت و عایق رطوبت نیز استفاده می شود. به لطف تکنولوژی امروز می توانیم از فوم پاششی پلی یورتان که عایقی بهینه و کارآمد است به عنوان عایق حرارتی – صوتی در انواع ساختمانها استفاده کنیم (فوم پاششی پلی یورتان قبلا فقط در صنایع هواپیماسازی و سازه های گران قیمت استفاده می شد).

 

عایق پلی یورتان پاششی

عایق پاششی فوم در زمانی که اسپری می شود تا حدودی برای انسان خطرناک است، اگر تجهیزات ایمنی مناسب و لباس پوشیده مناسب نداشته باشید، ذرات می توانند به چشم، پوست یا در صورت تنفس از طریق دهان و بینی به بدن آسیب وارد کنند. مواد شیمیایی می تواند چشم ها و دستگاه تنفسی را تحریک و باعث التهاب یا سوزش در پوست شوند. در دستگاههای پاششی میزان چگالی و فشار معمولاً قابلیت تنظیم داشته و برای اینکه عایق مورد نظر را انجام دهیم می توانیم چگالی آن را کمتر یا بیشتر کنیم نکته قابل توجه و مورد استقبال افراد سرعت بالا در درست شدن آن بوده و همچنین کیفیت و کارایی منحصر به فرد آن افراد مختلف را ترغیب به انجام این عایق کاری کرده است. به خاطر ساختار خواص سلولی این فوم به راحتی گرما و سرما را حفظ کرده بعد از انتقال آن به فضای داخلی جلوگیری می کند و مانع از اتلاف انرژی به هدر رفتن گرما در زمستان و سرما در تابستان می شود. به دلیل پاشش مستمر، کلیه فضاهای خالی و حفره های هوایی پوشیده شده و لایه کاملی از عایق برروی سطح شکل می گیرد.

 

 

کاهش آلودگی صوتی داخل خودرو با درزگیرهای نانویی ایرانی

درزگیر بدنه فومشونده رابری با رئولوژی اصلاح شده، عایق بوتیلی صداگیر بدنه با استحکام کششی و چسبندگی بهبود یافته و نیز درزگیر بدنه رابری با ر … [Source: ISNA]

نمونه عایق سلول باز به گونه ای طراحی شده است که دارای حفره هایی می باشد که باعث عایق سازی صوتی شده و همچنین مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد اما مانع از ورود رطوبت به داخل فضا نمی شود و همچنین دارای چگالی پایین بوده و بعد از پاشیده شدن تا ۵۵ برابر افزایش حجمی پیدا خواهد نمود و معمولاً بر روی دیوارهای سیمانی استفاده می شود.

انواع مختلف از این عایقها در بازار موجود بوده که دارای چگالی های مختلفی هستند و به نوع سلول بسته یا باز تقسیم بندی می شوند. همچنین دیگر مشکلاتی از قبیل ایجاد حساسیت های تنفسی یا پوستی و یا رشد قارچ و باکتری را ندارد و در نهایت می تواند انتخاب مناسبی برای عایق بندی سازه ها در محیط های مرطوب و یا پالایشگاه ها باشد.

در پروژهای بزرگ از دستگاه های فشار قوی استفاده می گردد که می تواند مساحت زیادی را در زمان کوتاهی با عایق پاششی پلی یورتان عایق نماید. همین روش اجرا و سرعت بالای شکل گیری باعث شده تا علاوه بر اینکه فوم عایق دچار ترک نشود، تا زمان خشک شدن نیز، تغییر شکلی در آن به وجود نیاید. این فومها که به صورت مایع بوده و همچنین قیمت عایق رطوبتی پلی یورتان پاششی بر حسب مواد آن محاسبه شده که بعد از پاشیده شدن بر روی محل اجرا پف کرده و به سرعت خشک می شوند و یک عایق یکنواخت و با استحکام را بر روی سطح ایجاد کرده و بسیار کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *