انتخاب عایق پلی یورتان پاششی

عایق فوم پاششی

در سال 1953 میلادی، والتر باومن (Walter Baughman) ماشین مخلوط کنی ابداع کرد که استفاده از فوم پلی یورتان در خانه ها را ممکن ساخت.

در مورد اجرای عایق پاششی پلی یورتان وقتی سطح کار خیس و مرطوب است، این رطوبت به عنوان عامل پف زا عمل می کند که با ایزوسیانات واکنش داده و منجر به عدم ترکیب پلی ال و ایزوسیانات در نسبت مورد نیاز شود و در نتیجه فوم نهایی خواص فیزیکی و چسبندگی ضعیفی خواهد داشت.

فوم پاششی پلی یورتان به عنوان یک پلیمر در برابر تجزیۀ فیزیکی و شیمیایی طبیعت، از خود مقاومت نشان می دهد و به دلیل وجود هوای موجود در سلول های فوم، می تواند اکسیژن لازم برای آتش سوزی در محل های دفن را فراهم آورد و در این آتش سوزی، بخارهایی سمی از آن متصاعد شود که برای محیط زیست و ساکنان پیرامون خطرناک است.

چه چیزی موجب لایه لایه شدن و عدم چسبندگی فوم پاششی پلی یورتان به سطح کار می شود؟

عدم ترکیب صحیح مواد اولیه همچنین نداشتن شرایط دمایی مناسب می تواند به این مشکل منجر شود

 

فوم پاششی پلی یورتان روی دیوارهای خارجی عایق خوبی برای مصالح ارائه می دهد. عایق حرارتی پلی یورتان  در واقع یک فوم جامد و سرد است این عایق از ترکیب دو ماده ایزوسانات و پلی ال بدست می آید.

لازم به ذکر است که ترکیب دو مایع ایزوسیانات و پلی یول و هم چنین پاشش فوم باید توسط یک فرد متخصص و دارای دانش و تجربه و با به کار بردن تجهیزات ایمنی انجام گیرد زیرا در صورتی که این کار به طور صحیح انجام نشود، ضمن آسیب رساندن به کیفیت فوم تولید شده و ایجاد واکنش گرمایی زایی و سوخته شدن فوم در اثر گرمای بیش از حد، و نیز ضعیف شدن و ناپایداری فوم و کاهش قدرت چسبندگی آن، گازی سمی متصاعد می شود که برای سلامتی انسان بسیار مضر است و حتی ممکن است در افراد با ریه های حساس سبب ابتلا به آسم شود.

هر چند که این فوم در مقابل تخریب بیولوژیکی حساس است، ولی خوشبختانه می شود آن را بازیافت کرد و برای این کار از دو روش مکانیکی و شیمیایی استفاده می کنند که البته هر یک از این دو روش به شیوه های گوناگونی اجرا می شود.

اجرای عایق فوم پاششی

هنگام اجرای فوم پاششی سطح باید از کلیه مواد کثیف و آلوده پاک گردد و چنانچه نواحی زیرین بسیار کثیف و آلوده باشند، ممکن است بخش اندکی از آن برداشته شود.

عایق پاششی در مقایسه با سایر عایق ها جزء عایق های حرارتی محبوب در ساخت و ساز می باشد و راندمان بالاتری نسبت به پلی استایرن فوم، و پشم شیشه و پشم سنگ دارد.

فوم پاششی بر روی سقف، پشت بام و دیوارها قابل اجرا می باشد. موقع اجرا بشکه را باید توسط مخلوط کن صنعتی سه پره با سرعت بالا میکس کرد. برای انتقال مواد گرم از بشکه ها به تفنگ دمای دستگاه باید روی 46 تا 60 درجه سانتیگراد تنظیم شود.

فوم پاششی در درون خود یک ساختار سلولی خاص دارد که می تواند سرما و گرما را حفظ نموده و از انتقال آنها جلوگیری کند. عایق پاششی به دو شکل فوم سلول باز و فوم سلول بسته اجرا می شود، که نوع سلول بسته به عنوان عایق حرارتی-صوتی برای جلوگیری از انتقال حرارت در ساختمانها استفاده می شود.

دستگاه های بسیاری در زمینه پاشش فوم پلی یورتان تولید شده است که می توان بنا به حجم و شرایط کار و نحوه اجرا آن را انتخاب و خریداری نمایید که بسیار گران قیمت می باشند و برای پروژ] های کوچک توجیه اقتصادی ندارند.

البته برای لکه گیری در فضاهای کوچک نیز می توان از کپسولهای های آماده دو جزئی استفاده نمود.

فوم عایق پلی یورتان پاششی به صورت مایع بوده که پس از مدت زمانی به شکل جامد در خواهد آمد.  در دماهای پائین برای مخلوط کردن مطلوب به زمان بیشتری نیاز دارید. بعد از اتمام پروسه پاشش فوم ها برای صیقلی شدن سطح آن ها را با اره کاملا صاف میکنند. این نوع عایق را بعد از چسبیدن به سطح کار نم یتوان جدا کرد.

خرید عایق فوم پاششی

روش خرید عایق پلی یورتان از نبوغ بهینه گستر به این شکل است که در قدم اول بایستی با کارشناسان ما تماس گرفته و با مشاوره محصول مورد نظر خود انتخاب نمایید و پیش فاکتور مربوطه صادر می گردد.در ادامه همکاران اجرایی برای اجرای پروژه مراجعه نموده و کار را به اتمام می رسانند.

قیمت عایق پلی یورتان بستگی به قیمت مواد اولیه و هزینه اجرا دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *