اطلاعات جالب درباره عایق پاششی

فوم پلی اورتان فوم سبکی است که از ترکیب پلی یول وایزو سیانات در محیط و شرایط خاص و در حضور کاتالیزور تولید میشود.

پلی یورتان نوعی فوم است که در آن بیشتر خلل و فرج بسته شده و به همین دلیل بازده بسیار خوبی به عنوان عایق حرارتی دارد. بدون شک سطوح بالای شدت صوت (صداهای بسیار بلند یا با توان زیاد) پیامدهایی بر سلامت روحی و بعضا جسمی انسان ها خواهد گذاشت که البته مضرات روحی آلودگی صوتی بسیار بیشتر از صدمات جمسی آن است.

نوع سلول باز عایق پاششی به عنوان عایق صوتی پلی یورتان در داخل ساختمان به کار میرود. برای عایق کاری صوتی چگالی فوم باید پایین باشد تا که در نتیجه آن سلولی های باز در عایق زیاد میشوند. فوم پاششی (به انگلیسی: spray foam) یک نوع عایق ساختمان است که می تواند در دیوارها، سقف ها، درزها و منافذ باز و دیگر بخش های ساختمان استفاده شود، همچنین برای حفظ گرما در فصل های سرد (یا سرما در تابستان) استفاده می شود. مهمترین ویژگی متمایز پلی یورتان ها عملکرد عالی آنها به عنوان عایق حرارتی است. اما بعدها به کاربرد مهم این عایق در صنعت ساختمان سازی نیز پی برده شده و در این مسیر مورد استفاده قرار گرفت.

 

مقاومت بالا در برابر آب، چسبندگی بالا، ضخامت مطلوب، پوش دادن درزها و شکافها ازجمله مزایای عایق پاششی پلی­ یورتان محسوب میشود. هنگامی که دو ماده ایزوسیانات و پلی یول با همدیگر ترکیب میشوند، یک نوع ماده شیمیایی به نام فوم عایق پلی یورتان را ایجاد میکنند که به حالت جامد تبدیل میشود.

فاصله بین تفنگ و سطح را به خوبی تنظیم کنید تا در پاشش مواد بر روی سطوح هیچگونه عیب و نقصی وجود نداشته باشد. عایق پاششی در برابر حرارت و آتش سوزی مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان می دهد. را عایق بندی کنند.

این نوع فومها برای مناطق سردسیر و گرمسیر، گزینهای بسیار مناسب برای جلوگیری از ورود و خروج گرما هستند. این عایق به دو صورت سلول باز و فوم پاششی سلول بسته اجرا شده که به عنوان عایق حرارتی برای جلوگیری از انتقال گرما در فضاها معمولاً بر روی پشت بام یا دیوارها استفاده می شود انواع سلول باز آن مناسب برای عایق کردن استودیو صدابرداری و یا آتلیه های هنری بوده که باعث کاهش چشمگیر صدای اطراف می شود.

قبل از اینکه برای اجرای عایقهای پلی یورتان در داخل ساختمان خود اقدام کنید، باید به مواردی مهم توجه داشته باشید تا بعد از مصرف با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

لذا حتماً با همکاران ما در شرکت نبوغ بهینه گستر تماس گرفته و اطلاعات لازن را کسب نمایید و با بهترین مشاوره بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید در نتیجه در انتخاب خود بهترین ها را در نظر بگیرید.

فوم عایق پاششی

بعد از انتخاب عایق پلی یورتان مناسب با محیط، دستگاه را به گونه ای راه اندازی نمایید که در فاصله ای استاندارد از سطح زمین قرار داشته باشد. انتخاب عایق پلی یورتان برای هر نوع ساختمان و در هر شرایط آب وهوایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

فوم پلی یورتان در صنایع برودتی هم کاربرد زیادی دارد مثلاً قدرت چسبندگی بالای فوم پاششی پلی یورتان در دستگاه تزریق فوم بر دیواره یخچال باعث بالا رفتن استقامت بدنه یخچال گردیده و این موضوع به انتخاب لایه های سبک تر و نازک تری در انتخاب بدنه و صرفه جویی در هزینه های تولید کمک می کند.

چسبندگی عایق بندی سلول باز بسیار بالا است و در این صورت مانع عبور صدا میشود و انواع آلودگیهای صوتی را در محیط کاهش میدهد. در ایجاد ساندویچ پنل ها و شناورها، کشتی ها و بسته بندی استفاده میشود.

 

عایق پاششی پلی یورتان

طبق نظر کارشناسان، هدر رفت فومی که در سقف استفاده می شود بیشتر از دیوار است و هم چنین سطوح ناصافی مانند سقف ایرانیت یا گالوانیزه مقدار مواد پلی یورتان بیشتری مصرف می کنند. عایق کاری پلی یورتان، یک روش جدید برای صرفه جویی در مصرف انرژی است که به تازگی به بازار مصرف وارد شده است.

در دستگاه پاشش فوم تنظیماتی  وجود دارد که با استفاده از آن می توان شدت پاشش مواد بر روی سطوح مختلف را تنظیم کرد.

این مواد طول عمر بالایی دارند و برای مدت زمان طولانی محیط را عایق بندی میکنند. این نوع عایق بندیها برای دیوارهای مشترک که بین واحدهای مسکونی، دیوارهای موتورخانه، استودیوهای ضبط صدا و غیره بیشترین کاربرد را دارد و به عنوان مناسب ترین پرکننده برای دیواره های گچی و کناف می باشند و داری بیشترین مقدار جذب صوت را به علت وجود سلول های  باز درون فوم هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *