اشتباهات عایق پاششی

عایق صوتی پلی اورتان برای مکان هایی مثل استودیوهای صدابرداری و موسیقی، سالن های سینمایی وآتلیه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است فوم پلی اورتان صوتی یا همان فوم سلول باز در ساخت­ و­ساز مورد مصرف قرار گیرد تا بتواند از ورود سر و صدا جلوگیری کند.

کپسول های آماده پلی یورتان وجود دارند که قابل استفاده هستند و در محل مورد نظر اسپری می شود. برای لکه گیری و فضاهای کوچک از کپسول دو جزئی استفاده شود. قدرت پاشش کپسول فوم پاششی کم است. فوم پاششی یا عایق پاششی پلی یورتان نوعی عایق پلی یورتان است از ترکیب دو نوع مایع ایزوسیانات (Isocyanate) و پلی یول (Polyol) تشکیل می شود.

این نوع فومها به دو صورت فومهای سلول باز و سلول بسته در محیط اجرا میشوند و هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. هر کدام دارای زمان بندی خاص برای بستن فوم که شامل عایق کاری، تولید قالب یا ایجاد یک محصول جدید است، می باشند. نوع سلول باز این عایق به عنوان عایق صوت برای مکان هایی مثل استودیوهای صدابرداری، سالن های سینما یا آتلیه های هنری استفاده می شود. فوم پلی یورتان از نوع کندسوز انتخاب شود. عایق بندی در کشورهایی که آب و هوای سرد دارند بسیار مهم است به همین خاطر فوم پاششی پلییورتان برای ساخت و ساز در این شرایط جوی باعث پایین نگه داشتن هزینه های گرمایش و سرمایش میشود.

نکاتی از عایق پلی یورتان پاششی

قیمت اجرای فوم پلی یورتان پاششی در شهرهای مختلف متفاوت است ولی قیمت فوم پاششی یکسان است. دستگاههای مختلفی برای عایق پاششی وجود دارد که بنا بر حجم و شرایط اجرا متفاوت است. فوم پاششی پلی یورتان در سقف ویلاها و دیوارهای ویلا و به عنوان عایق حرارت و صوت کاربرد بیشتری دارد. امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت حامل های انرژی در دنیا و ناکارآمد بودن عایق های سنتی نظیر پشم شیشه، پشم سنگ، یونولیت، و غیره به کار گرفته می شود.

اجرای عایق فوم پلی یورتان پاششی بصورتی است که حفره های هوا در آن بوجود می­آید که علاوه بر پایین آوردن وزن عایق به عنوان یک مانع قوی برای انتقال صوت عمل می کنند. در پروژه های بزرگ از دستگاههای فشار قوی استفاده میگردد که میتواند مساحت زیادی را در زمان کوتاهی با عایق پاششی پلی یورتان عایق نماید. تفاوت بین این ارقام ضرورت استفاده از عایق مواد حرارتی با ضخامت پایینتر را به ما یادآوری می کند. امروزه کشور ما نیز منافع استفاده از عایق پلی یورتان را تشخیص و کاربرد عایق پلی یورتان پاششی در بسیاری از نقاط کشور به چشم می خورد. از دیگر اشکال پلی یورتان می توان به فوم پاششی و تزریقی اشاره کرد .

 

درس بزرگترین عایق پلی یورتان پاششی من

دانسیته این فوم ها را می توان طبق نیاز تغییر داد. البته با افزودن کاتالیست به مواد می توان فوم رای برای استفاده در شرایط دمایی سرد نیز تنطیم نمود.

. این فوم به صورت درزگیر برای پر کردن درزها و شکاف های ساختمان نیز کاربرد دارد. کاربرد عایق پلی یورتان پاششی Application of spraying polyurethane insulation معمولا در ساختمان های مسکونی و صنعتی و کارگاه هایی از قبیل کارگاه مرغداری جهت عایق بندی است که به شکل انواع ماستیک بکار می رود.

فوم پاششی پلی یورتان یک محصول عایق حرارتی و صوتی و کاملاً سازگار با پایه پلی اورتان (PU) است که با اسپری شدن روی سطوح به وسیله دستگاه مخصوص مورد استفاده قرار میگیرد.

در دهه 1980 و 1990 میلادی، گسترش یافت، و به عنوان بهترین و باصرفه ترین عایق در صنایع و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از شروع کار تجهیزاتی که در آن نزدیکی هستند یا از مکان مورد نظر دور شوند و یا با چیزی پوشانده شوند. فوم پلی اورتان فوم سبکی است که از ترکیب پلی یول وایزو سیانات در محیط و شرایط خاص و در حضور کاتالیزور تولید میشود.پلی یورتان نوعی فوم است که در آن بیشتر خلل و فرج بسته شده و به همین دلیل بازده بسیار خوبی به عنوان عایق حرارتی دارد.

 

عایق فوم پاششی

می توان از رزینهای پراکنشی پلی یورتانی اصلاح شده برای پوشش دادن انواع پلاستیکهای مصرفی در صنایع خودروسازی استفاده کرد یا آنکه این مخلوطها را در ترکیب یک آن بر پایه آب بکار برد. همان طور که در شکل ۲ مشخص است، به دلیل عدم ترکیب پلی ال و ایزوسیانات با نسبت مناسب ، لایه تیره قسمت بالایی دارای مقاومت فشاری بالایی است که نشانگر تشکیل فوم با نسبت بالایی از ایزوسیانات می باشد.

فوم نرم پذیر پلی یورتان دارای سلول های بسته میباشند ، که اساسا هوا به راحتی از آنان عبور می کند. از آنجا که کنده شدن پلی یورتان از روی سطوح امکان پذیر نیست و چسبندگی بیش از حدی دارد بهتر است. عایق کاری سقف ساختمان ویلا در یک شهرک ویلایی اجرا می شود که فوم پاششی در چند مرحله بر روی سقف اسپری شده و پایدار می شود. فوم های سلول بسته با عنوان فوم پاششی حرارتی شناخته شدهاند که برای عایق بندی ساختمان بر روی کف، سقف، دیوار، درز و شکاف و … با کمک این دستگاه استفاده از عایق پاششی برای بهینه سازی مصرف انرژی رواج یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *