استراتژی های موثر برای عایق پاششی

شرایط اجرای فوم پاششی مانند دمای محل مورد اجرا نیز در قیمت و هزینه عایق پلی یورتان بسیار موثر است، در مناطق سرد که بصورت متوسط دما زیر20 تا 25 درجه دارند مصرف مواد پلی یورتان تا 15% بیشتر می شود. پلاستیک تسلیح شده نیز در بازار ساخت خانه در کفی سقف، درب احاطه شده، تاج پوشش بالای درب، سیستم دودکش، پنجرهها و… در شرایط وجود باد مقدار پرتی فوم پاششی تا 15% هم می شود. اگر سطح صاف باشد پرتی مواد پلی یورتان نخواهیم داشت ولی سطوحی که ناهموار باشند مثل دیوارهای بلوکی یا آجری که بندکشی نشده اند مقدار مصرف عایق پلی یورتان پاششی بیشتر می شود. این شرایط برای سطوح صاف و هموار است برای سطوح ناهموار شرایط متفاوت است. برای مثال طبق نظر کارشناسان شرکت نبوغ بهینه گستر، هدررفت فومی که در سقف استفاده می شود بیشتر از دیوار است و هم چنین سطوح ناصافی مانند سقف ایرانیت یا گالوانیزه مقدار مواد پلی یورتان بیشتری مصرف می کنند.

 

فوم عایق پاششی

برای دیوار حدوداً 3% است و برای سقف تا 6% پرتی مواد عایق پلی یورتان خواهیم داشت. در اجرای عایق پاششی بر روی زمین معمولاً مقدار پرتی بسیار ناچیز است. این نوع عایق بندی ها برای دیوارهای مشترک که بین واحدهای مسکونی، دیوارهای موتورخانه، استودیوهای ضبط صدا و غیره بیشترین کاربرد را دارد و به عنوان مناسبترین پرکننده برای دیوارههای گچی برگ و کناف داری بیشترین مقدار جذب صوت را به علت سلول باز دارند. داخل بلوک با فوم پاششی پلی یورتان پر شده که باعث اضافه شدن بهره وری انرژی، استحکام ساختاری و ممنعت صدا در سنگ تراشی های سازه ایجاد می کند. ورق های پلی یورتان و عایق پلی یورتان پاششی از دو مواد اولیه به نامهای ایزوسیانات و پلیول تشکیل شدهاند که داخل دستگاه راکتور مورد فشار قرار میگیرند و به عنوان پاشش بر روی سطوح عمل میکنند. برای سطوح گالوانیزه قسمت منحنی سینوسی تا 17% مصرف فوم پاششی افزایش می یابد.

آیا عایق پلی یورتان پاششی بهترین است؟

فوم عایق پلی یورتان در برابر رطوبت دچار آسیب نمی شود و کاملاً نفوذناپذیر است. در بازار قیمت ثابتی برای فروش پلی یورتان فوم پاششی ارائه نمی شود زیرا عوامل زیادی در تعیین قیمت این عایق نقش دارند و همین سبب شده که قیمت عایق پلی یورتان پاششی متغیر باشد و پس از بررسی محل و شرایط پروژه، قیمت گذاری انجام گیرد. زیرا در حفاظت از انرژی اثرگذار است و سطح نیاز به گرمایش و سرمایش و مصرف سوخت را کاهش می دهد. در نهایت می توان گفت با صرف هزینه جهت عایق بندی مناسب شما می توانید به میزان زیادی در هزینه های مصرف انرژی و همچنین ایجاد آرامش بیشتر محل کار و زندگی خود کمک کنید. در مقاله عایق رطوبتی سرد شما اطلاعات کامل تری را می توانید از این دو محصول دریافت کنید. شما میتوانید جهت دریافت قیمت محصولات و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در قالب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید. همچنین به منظور جلوگیری از آتش سوزی این نوع از فوم ها طبق استاندارد های جهانی از انواع خود خاموش شونده ( کندسوز) فوم اسپری پلی یورتان استفاده می گردد. همچنین اگر محیط اجرا در فضای باز باشد مصرف فوم پاششی را زیاد می کند.

چون عوامل بیرونی تاثیر مهمی برای اجرای عایق تزریقی پلی یورتان ندارد لذا برای محاسبه قیمت فقط متراژ محل اجرا نیاز است. اما در اجرا فوم پاششی مواد پلی یورتان در ابتدا به صورت مایع روی سطوح مورد نظر پاشیده یا اسپری می شود و پس از 3 تا 5 ثانیه به شکل سطح کار درامده و پف می کند. و که پس از پاشیده شدن نزدیک به 55 برابر افزایش حجم پیدا می کند. سرعت عمل بسیار بالا ، یکنواختی سطح پاشیده شده و یکپارچگی و پوشش بیشتر سطوح ، جایگزین مناسبی برای ور ق های پلی یورتان است. در فوم سلول باز فاصلۀ میان سلول ها با هوای اتمسفر، مانند یک اسفنج، پر می شود، و دارای حفره های هوا باشد. علت این باد کردگی جذب نم و رطوبت توسط این عایق ها است.

لذا در سالهای اخیر بحث استفاده از انواع عایقهای حرارتی و صوتی مطرح گردیده است که نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود بلکه آسایش حرارتی و صوتی ساکنین را نیز بهبود می بخشد از این رو عایق پاششی حرارتی و صوتی پلی یورتان به سبب ساختار سلولی خاص و انسجام و یکپارچگی جایگاه خاصی را در امر عایق بندی به خود اختصاص داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *