اجزا عایق پلی یورتان پاششی؟

این نوع عایق از مواد شیمیایی، مانند پلی اورتان (Polyurthane) یا دیگر ایزوسیانات ها(Isocyanate) تشکیل شده است. این نوع عایق پاششی یک مانع بسیار خوب بر ای هوا است و همچنین به عنوان یک مانع رسوبت و آب (عایق رطوبتی) استفاده می شود.

از پلی یورتانهای ترموپلاستیک، در ساخت وسایل صنعتی پزشکی بسیار مهمی استفاده میشود، چرا که دارای خواص مکانیکی خوب نظیر استحکام کششی، مقاومت به سایش و مقاومت به تخریب شدن، به علاوه زیست سازگاری خوب می باشند که آنها را در گروه مواد مناسب جهت کاربردهای پزشکی قرار میدهد.

 

عایق پاششی پلی یورتان

پلی اورتانها را اولین بار اوتو بایر در سال ۱۹۳۷ در آلمان کشف کرد و بعد از آن این مواد با داشتن خواص ویژه پیشرفت بسیار زیادی را در انواع صنایع جهان داشتند. این است که اغلب در پروژه های سقف یا دیگر برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده میشود، برای نمونه در برج میلاد تهران عایق کف سکوی دید باز برج میلاد با این نوع فوم عایق کاری و بعد روی آن سنگفرش شده است.

درزگیری از جمله مزایای مهم عایق پاششی  محسوب میشوند که هدف از آن ایجاد یک پوشش یکدست و بدون نفوذ است تا هیچ چیزی در آن نفوز نکند. فوم عایق پاششی به دلیل نفوذ ناپذیری و تضعیف سیگنالها در صنعت مخابرات هم مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین ممکن است برای پوشاندن ظاهر بصری سایر تجهیزات استفاده شود که در آنها هیچ نفوذ پذیری سیگنالی امکان پذیر نیست. از جمله اتاقکهای تجهیزات یا سازه های نگهدارنده فولاد (به دلیل سهولت استفاده که می تواند به هر شکلی درآید و به طرحهای سفارشی تبدیل شود و با سازه های موجود ترکیب شود).

همچنین سایر استفاده ها شامل عایق های الکتریکی و سایر اجزای ساختاری رایج در صنایع برق هستند. پیوند یورتانی از طریق واکنش افزایشی بین یک گروه ایزوسیانات و یک ترکیب دارای هیدروژن فعال مثل گروه هیدروکسیل تشکیل شده است. استفاده از عایق پاششی در ساختمان ها به دلیل خواص مناسب این ماده در جلوگیری از اتلاف انرژی است. پلی یورتان (PU) نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند یورتانی میباشند.

انواع عایق پاششی:

عایق پاششی بصورت کلی دو نوع دارد سلول باز و سلول بسته نوع سلول باز آن دارای پگالی کمتری است و عایق صوت است و نوع سلول بسته چگالی و تراکم بیتشری داشته و عایق حرارات محسوب می شود به این معنی که جلوی انتقال حرارت را می گیرد.

بر اساس نیاز شما می توان از هر یک ار این انواع عایق استفاده نمود برای استودیوها، مراکز صدابرداری سینماها و سالنهای مراسم از عایق صوتی زیاد استفاده می شود ولی پر کاربرد ترین نوع آن عایق پاششی سلول بسته یا عایق حرارتی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *